3

پردیس صاحب نماینده مستقل در مجلس می‌شود/ مشارکت ۵۵ درصدی مردم پردیس در انتخابات

  • کد خبر : 182675
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۷:۵۴

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه این شهرستان صاحب نماینده مستقل در مجلس می‌شود، از مشارکت ۵۵ درصدی مردم پردیس در انتخابات خبر داد.

خبرگزاری فارس: پردیس صاحب نماینده مستقل در مجلس می‌شود/ مشارکت 55 درصدی مردم پردیس در انتخابات

مرتضی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان پردیس اظهار داشت: به لطف خداوند انتخابات در شهرستان پردیس با امنیت، آرامش و بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار شد.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که دارای مردمی آگاه، باشعور، بادرایت، معتقد به آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) هستیم که برای پیروی از مقام معظم رهبری آمدند و حماسه دیگری را در صفحات تاریخ ثبت کردند.
فرماندار شهرستان پردیس افزود: وظیفه خود می‌دانم از تمام اقشار جامعه، مردم، بازاریان، اتحادیه‌ها، دانش‌آموزان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، ائمه جماعات مساجد، امام جمعه پردیس، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، کارمندان دولت و دستگاه‌های دولتی که تمام سعی خود را به کار بستند تا انتخاباتی پرشور و سالم  برگزار شود، تشکر کنم.
حیدری ادامه داد: در روز انتخابات تمام نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی تلاش کردند و پا به ‌پای نیروهای اجرایی بودند و از هیچ کوششی دریغ نکردند و با لطف و عنایت خداوند توانستیم انتخاباتی بدون مشکل را برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات بسیار باشکوه بود و نزدیک به ۵۵ درصد مردم شهرستان پردیس در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رأی دادند.
فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: با توجه به بافت جمعیتی شناور شهرستان پردیس، در این زمان‌هایی که انتخابات به تعطیلات برخورد می‌کند، بسیاری از مردم مهاجر ساکن در شهرستان به شهرهای خود سفر می‌کنند و با تلاش و دقت فراوان در شهر خود به وظیفه شرعی‌شان عمل می‌کنند؛ اما با توجه به آن جمعیتی که در شهرستان باقی مانده بود، حضور ۵۵ درصدی را شاهد بودیم که جای تشکر و قدردانی دارد.

* حضور ۴۵ هزار و ۳۱۸ نفر از مردم پردیس در انتخابات

حیدری در خصوص تعداد رأی‌دهندگان در شهرستان پردیس گفت: به دلیل مهاجرنشین بودن شهرستان پردیس و اینکه جمعیت منطقه همیشه شناور است، هیچ‌وقت نمی‌توان آمار قطعی از میزان استقرار جمعیت داد؛ اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که داشتیم، در کل واجدان شرایط در این شهرستان ۸۰ تا ۸۵ هزار نفر پیش‌بینی شده بودند که از این جمعیت ۴۵ هزار و ۳۱۸ نفر در انتخابات شرکت کردند.
وی در خصوص شلوغ‌ترین شعبه‌های شهرستان پردیس نیز گفت: قبل از آغاز انتخابات، هیأت اجرایی انتخابات با تدابیر خاص صندوق‌ها را به‌گونه‌ای چیدمان کردند که در شعب شلوغ کمتر دچار ازدحام جمعیت شویم و همچنین در شمارش آرا کمتر مشکل وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: با وجود تمام تدابیر صورت گرفته، در چندین شعبه شهرستان پردیس، جمعیت ازدحام زیادی داشت، مانند مسجد اهل‌بیت (ع)، حسینیه معصوم‌علی، مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر بومهن، مسجد جامع، حوزه علمیه فاز ۴، مدارس خدیجه کبری (س) و مدرسه طرح نو شهر پردیس که حضور مردم در این شعب باعث شلوغ شدن این حوزه‌ها شده بود.
حیدری در خصوص تعداد ریز آرای اخذ شده اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار قطعی را حوزه اصلی تهران اعلام می‌کند، ما باید کمی تحمل کنیم تا شمارش آرا در سطح شهر تهران پایان یابد و مسلماً بعد از آن ترکیب آرا و تحلیل لیست جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها و افراد مستقل موجود و میزان آرا بعد از تعیین سرنوشت کل انتخابات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص اینکه آیا در آینده شهرستان پردیس صاحب نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی خواهد شد یا خیر گفت: برابر قانون هر ۱۰ سال یک‌بار مجلس شورای اسلامی به لحاظ ترکیب و افزایش جمعیت و یا به وجود آمدن شهرهای جدید تجدید نظر می‌کند و با وضعیت موجود، آیین‌نامه‌ها و قانون و همچنین ارزیابی آن، نسبت به تعیین نماینده اقدام می‌کند.
فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: حدود سه سال دیگر این ۱۰ سال به پایان می‌رسد و با توجه به اینکه شهرستان پردیس به لحاظ جمعیت و وسعت قابلیت انتخاب حداقل یک نماینده را دارد، احتمالاً برای دور آینده انتخابات مجلس، این افتخار نصیب ما می‌شود و پردیس صاحب نماینده‌ای مستقل خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر