4

آرای مناطق جنوب آمریکا به صندوق دموکرات‌ها ریخته می‌شود/ مواضع ترامپ در ایالت‌های شمالی خریدار دارد

  • کد خبر : 182793
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۷:۰۸

جمهوری‌خواهان در نواحی شمالی ایالات متحده با توجه به مدل و ترکیب قومیت‌ها مانند لاتین‌تبارها و حتی ایرانی‌های حاضر در آن مناطق حائز اهمیت و اکثریت هستند اما مناطق جنوبی به دموکرات‌ها تمایل دارند.

«علی بیگدلی» کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به انتخابات درون‌حزبی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه که روز گذشته (سه‌شنبه اول مارس) در چندین ایالت جنوب و جنوب شرقی آمریکا برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: از نظر جایگاه و خاستگاه سیاسی، مناطق شمال آمریکا مانند بوستون از قدیم الایام به حزب جمهوری‌خواه تمایل داشته است و هر چه به سمت پایین و جنوب حرکت می‌کنیم، نمایی از حضور دموکرات‌ها نمایان می‌شود که در «سه‌شنبه بزرگ» نیز همانطور که انتظار می‌رفت، کلینتون توانست خود را در این مناطق مطرح کند.

وی ادامه داد: این‌که در انتخابات نیوهمشایر دیده شده برنی سندرز از کلینتون پیش گرفت به این دلیل بود که لایه‌های میانی آمریکا به طرفداری از وی برخاستند اما باید توجه داشت که طیف زنان از کلینتون حمایت کردند و در تمامی سطوح می‌توان گفت که این طیف تا حد زیادی با وی هم‌نوا خواهند شد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این‌که چینش اقلیت‌های قومی در شمال آمریکا تا حد بسیار زیادی هوادار جمهوری‌خواهان هستند، گفت که جمهوری‌خواهان در نواحی شمالی ایالات متحده با توجه به مدل و ترکیب قومیت‌ها مانند لاتین‌تبارها و حتی ایرانی‌های حاضر در آن مناطق حائز اهمیت و اکثریت هستند. از سوی دیگر باید توجه داشت که برقراری روابط مجدد میان آمریکا و کوبا باعث شد تا بخشی از آرا به نفع دموکرات‌ها رقم بخورد اما به صورت سنتی احتمال دارد سیاه‌پوست‌ها و زردپوست‌ها به سمت دموکرات‌ها بیایند.

وی در پایان افزود: در مورد دونالد ترامپ باید بگوییم که هر چه به سمت مناطق پایین نقشه ایالات متحده می‌آییم و با توجه به این‌که وی شعارهایی علیه مهاجران سر داده است و بیشتر مواضع سرمایه‌داری را مطرح کرده است، احتمال کسر از آرای وی در ایالت‌های جنوبی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر