2

شاخص بورس ۱۵۳ واحد دیگر افت کرد

  • کد خبر : 185468
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

بازار سهام امروز زیر سایه معاملات بلوکی بازارگردان‌ها و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقابل فروریختن شاخص ۸۰ هزار واحدی بورس شاهد حمایت‌های حقوقی‌ها بود. بازاری که عطش نقدینگی جدید در کنار ابهام‌های حسابداری در زمینه تجدید ارزیابی همسو با فرورفتن اغلب معامله‌گران در گروه‌های خودرویی مواجه شده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه ۹۵، با کاهش ۱۵۳ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۳۰ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۸۱۹ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با ۵۰۸ واحد افت به عدد ۹۲ هزار و ۸ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۱۷۸ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۳۷۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۸۸ واحد افزایش، روی رقم ۱۷۳ هزار و ۳۳۶ واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) عدد ۸۰۴ واحد را برای خود ثبت کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با ۶۰ واحد، گروه سایپا با ۵۴ واحد و بانک ملت با ۴۹ واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مپنا با ۷۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۶ واحد و همراه اول با ۴۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۴ هزار و ۲۸۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد، کارتن ایران، سیمان شرق، صنعتی پارس مینو، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان دورود، کارت اعتباری ایران کیش، گسترش صنایع انرژی آذراب، ایران گچ، سپرده‌گذاری مرکزی، سرمایه‌گذاری ارس صبا، عمران و سازندگی استان قزوین و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری ارس صبا متوقف شدند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با معامله انتقالی ۱۲ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان از کد فروشنده حقیقی به کد خریدار حقوقی بود.

در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز امروز، از سوی سهامدار این شرکت روی صفر تابلو بیش از ۵۰ میلیون سهم به صورت عمده میان کدهای تابعه شرکت جابجا شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در آستانه نزدیک شدن به آخرین فرصت تسویه معاملات اعتباری در روز آینده و همزمان با تلاش برخی حقوقی‌های بزرگ برای تامین نقدینگی شاهد افزایش غلبه فروشندگان سهام بر خریداران در میانه ساعت معاملات امروز بود. این در حالی است که دغدغه فرو ریختن شاخص ۸۸ هزار واحدی باعث شد تا امروز به مدد بازارگردانی و حمایت برخی حقوقی‌ها در سهم‌های شاخص‌ساز بزرگ بازار به رغم درجا زدن نماگرهای منتخب بازار همچنان مرز ۸۰ هزار واحدی برای شاخص کل حمایت شود.

امروز بازار در گروه معدنی‌ها همسو با انتشار گزارش‌های امیدوارکننده از بازار جهانی نفت و به تبع آن بازار فلزات اساسی شاهد حضور خریداران سهام با وجود عرضه‌های تدریجی این گروه بود.

در گروه خودرویی‌ها اما به رغم فرو رفتن اغلب صاحبان نقدینگی در سهام شرکت‌های این گروه اما تداوم برخی ابهام‌ها و عدم تحقق برخی وعده‌ها و خبرهای تاثیرگذار در این گروه همزمان با تایید و تکذیب شایعات باعث شد تا صف فروش پایدار میلیونی در پایان معاملات امروز این گروه شکل گیرد.

در عین حال در گروه بانک‌ها نیز با وجود بازارگردانی سهام و شکل‌گیری روند معاملاتی متعادل در مدار منفی قیمت‌ها اما تلاش برای تامین نقدینگی از سوی برخی معامله‌گران و همچنین عدم انتشار اخبار جدید و امیدوارکننده در این گروه باعث شده تا غلبه فروشندگان اغلب حقیقی بر خریداران چربش بیشتری داشته باشد.

امروز ابهام از مصوبه جدید دولت درباره ثبت حسابداری افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نه تنها به افزایش حرف و حدیث‌ها از بابت از بین رفتن این مزیت برای رشد قیمت سهام شرکت‌های متقاضی این قانون در بازار بالا گرفت بلکه به افزایش برخی نگرانی‌ها در شرکت‌های بورسی که از این بابت طی ماه‌های اخیر مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند انجامید. جدای از روند معاملات نزولی خودرویی‌ها امروز در نماد ذوب‌آهن اصفهان با وجود معامله کمتر از ۲۶ میلیون سهمی، صف فروش ۴ میلیون سهمی در پایین‌ترین دامنه نوسان قیمت‌ها قابل تامل بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام ترجیح داد تا زیر بارش عرضه‌های سهام در بازار  اول بورس به سمت گروه‌های کوچک و بازار دومی حرکت کرده و بازدهی‌های کوتاه‌مدت بر مبنای نوسانگیری را تا آرام شدن شرایط در دستور کار قرار دهد. وضعیتی که به نظر می‌رسد طی هفته آینده نیز ادامه یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185468

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر