2

زمانه عوض شده است، آمریکا دیگر به راحتی به اهدافش نمی‌رسد

  • کد خبر : 187998
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

وزیر پیشین خارجه آمریکا در مراسمی در پنتاگون اذعان کرد آمریکا در وضعیتی قرار دارد که برخلاف گذشته دیگر به سادگی به آنچه می‌خواهد دست نمی‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا طی مراسمی در پنتاگون برای دریافت جایزه خدمات عمومی برجسته در سن ۹۲ سالگی در خصوص گرایش نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای اینکه همه تقصیرات مربوط به وضعیت جهان را بر گردن دولت‌های کنونی و گذشته آمریکا بیاندازند، هشدار داد.

پایگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد، کیسینجر گفت: «ما وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شویم و به نظر می‌رسد که عادت برخی چهره‌های خاص شده که خود را از بدی‌های رؤسای جمهور قبلی جدا کنند».

وزیر خارجه اسبق آمریکا بدون آنکه نامی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ببرد گفت که برخی چهره‌های خاص همچنین تلاش می‌کنند خود را از بدی‌های رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا متمایز کنند».

وی تصریح کرد: «در دوران جنگ سرد، به اندازه‌ای ظرفیت آمریکا در زمینه مواد [و منابع موجود و در اختیار] بالا بود که تخصیص منابع به اقدامی خاص، یک وظفیه مهم قلمداد می شد».

کیسینجر سپس ادامه داد، اما جهان تغییر کرده است و راه‌حل‌های گذشته دیگر کاربردی ندارد و توضیح داد: «با گذشت چندین دهه، ما در وضعیتی قرار گرفتیم که فهمیدیم که با شناسایی مشکل نمی‌توانیم به سادگی به آنچه می‌خواهیم، دست پیدا کنیم».

وزیر خارجه اسبق آمریکا و مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که معترضان به جنگ ورود به پنتاگون را سخت کرده بودند و اضافه کرد که آمریکا وارد یک دوره سیاسی دشوار دیگر شده است.

وی در اینباره گفت: «هم‌اکنون ما بار دیگر در یک دوره بسیار دشوار قرار گرفتیم. ما وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفتیم و به نظر می‌رسد که عادت برخی چهره‌های سیاسی شده است که خود را از بدی‌های روسای جمهور اسبق آمریکا متمایز کنند و همچنین خود را از بدی‌های رئیس‌جمهور کنونی آمریکا متمایز می‌کنند اما حقیقت این است که ما در انگیزه‌های خوب دخیل هستیم».

افرادی همچون «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا، «دیک لوگار» سناتور سابق ایالت ایندیانا، «سم نان» سناتور سابق ایالت جرجیا، «جین هارمن» سناتور سابق ایالت کالیفرنیا، «پائول برمر» و »جیمز جفری» سفرای سابق آمریکا، «گراهام آلیسون»، «جان همری»، «مایکل فلورنوی» و «رابرت تیلور» مقامات ارشد دفاعی آمریکا، «جمی مورین» مقام کنونی دفاعی آمریکا، «دبورا جیمز» وزیر نیروی هوایی و فرماندهان نظامی و ارتش و نیروی دریایی در این مراسم حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر