2

ایمن سازی زیرساخت های کشور نسبت به تهدیدات سایبری

  • کد خبر : 18871
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۹:۴۷

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اعلام اینکه دستور تشکیل قرارگاه دفاع سایبری در کشور به صورت رسمی امروز به اینجانب ابلاغ شد، گفت: مأموریت دفاع سایبری رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت های امنیت ملی کشور است. سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلام این مطلب افزود: از دیگر وظایف قرارگاه […]

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اعلام اینکه دستور تشکیل قرارگاه دفاع سایبری در کشور به صورت رسمی امروز به اینجانب ابلاغ شد، گفت: مأموریت دفاع سایبری رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت های امنیت ملی کشور است.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلام این مطلب افزود: از دیگر وظایف قرارگاه دفاع سایبری کشور اعلام هشدارهای ملی در برابر تهدیدات امنیتی کشور، ایمن سازی زیرساخت های کشور نسبت به تهدیدات سایبری و ایجاد توان بازدارندگی در حوزه سایبری است.

و با بیان اینکه قرارگاه دفاع سایبری به توید نرم افزارهای بومی جهت اجرایی شدن سیاست های مقام معظم رهبری کمک می کند، گفت: در این رابطه ساختار مشترکی بین وزارت دفاع، سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کرده ایم که در این غالب مرکز دفاع سایبری بتواند پروزه ها و نرم افزارهایی که عمدتاً کارکردهای زیرساختی برای کشور دارد مانند نرم افزارهای کاربردی را با استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها، شرکت های خصوصی و محققین تولید کند.

وی رسالت قرارگاه دفاع سایبری را اجرایی کردن سیاست های کلی نظام در رابطه با امنیت فضای تبادل اطلاعات عنوان و ابراز امیدواری کرد: بعد از این ابلاغی که امروز انجام شد، بتوانیم هماهنگی های لازم را بین دستگاه های متولی اصلی امنیت و دفاع کشور که شامل وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان پدافند غیرعامل و همچنین سایر بخش ها مانند وزارت صنایع که می توانند در این زمینه موثر باشند در واقع همسویی و هماهنگی های لازم را ایجاد کنیم تا یک دفاع همه جانبه را از زیرساخت های کشور داشته باشیم.

جلالی دومین اقدام قرارگاه دفاع سایبری را تدوین سند دفاع غیر عامل و تهیه برنامه جامع دفاع سایبری به شمار آورد و افزود: در این رابطه برنامه ۵ ساله برای کشور تدوین خواهیم کرد که قطعاً به ظرفیت های علمی کشور توجه خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه امسال دفاع سایبری در برنامه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها جزء اولویت های مهم ما به شمار می آید، گفت: در این رابطه علاوه بر انجام تست های نفوذ، کنترل و ایمن سازی، مانورهایی را هم در این حوزه اجرا خواهیم کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اقدام دیگر قرارگاه دفاع سایبری کشور را برگزاری کنفرانس دفاع سایبری با محوریت جهاد دانشگاهی، سازمان پدافند غیرعامل، انجمن علمی پدافند غیرعامل و مرکز دفاع سایبری دانست و افزود: کنفرانس دفاع سایبری پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، به گفته جلالی، قرارگاه دفاع سایبری تلاش می کند که مفاهیم دفاع سایبری را از حوزه اندیشه به حوزه های اجرایی وارد کند.

وی تصریح کرد: تهیه و تدوین اسناد اجرایی و کاربردی برای دفاع سایبری از کشور در دستور کار است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مدل دفاع سایبری در هر کشوری متناسب با شرایط آن کشور است، گفت: ما باید سعی کنیم که مدل بومی دفاع سایبری کشور خود را که در آن نقش همه سازمان ها و نهادها مشخص شده اند تهیه و ارائه کنیم.

جلالی در بخش دیگری از این گفتگو خبر از نامگذاری روز۸ آبان ماه روز پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری ۸ سال گذشته در هشتم آبان ماه فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر فرمودند که بر این اساس با گردش کاری که خدمت معظم له انجام شد ایشان با نامگذاری امروز به عنوان روز پدافند غیر عامل موافقت کردند/مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر