3

دولت موظف به ایجاد بیمه خاصی برای زنان سالخورده و بی‌سرپرست و بیوه‌شدگان است

  • کد خبر : 190698
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

نماینده مردم گرمی در مجلس بابیان اینکه در بهره وری از منابع طبیعی نباید تبعیض در کار باشد، تصریح کرد: دولت موظف است با ایجاد بیمه خاصی برای زنان سالخورده و بی سرپرست و بیوه شدگان از آنها حمایت کند.

دولت موظف به ایجاد بیمه خاصی برای زنان سالخورده و بی‌سرپرست و بیوه‌شدگان است

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، میرحمایت میرزاده در  نشست علنی امروز ( یکشنبه ۲۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در  نطق میان دستور  به اصل ۸۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اصل  بیان می کند هر نماینده ای در  برابر تمام ملت مسئول است بنابراین حق دارد در تمام مسائل داخلی  و خارجی کشور اظهار نظرکند؛ با این حال، ۱۴ مورد  از  اصول برجای مانده یا ناقص اجرا شده قانون اساسی را ، علی رغم تلاشهای دولتهای محترم جهت احقاق حق  مناطق  محروم  کشور از جمله حوزه انتخابیه بنده گرمی ومغان را یادآوری می نمایم.

 نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اصل سوم قانون اساسی آمده که دولت باید آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان  را برای همه  در تمام سطوح مهیا کند؛ اما آیا دولت  و مجلس اعتبار مربوط را در اختیار آنها  قرار داده است؟

میرزاده افزود: برای فرزندان  روستایی به خصوص دختران دبیرستانی امکانات لازم فراهم است. جرم قهرمان پارالمپیک وزنه برداری مجید  فرزین چیست که امروز از اردوی  تیم ملی کنار گذاشته می شود.

 وی  ادامه داد: اصل دهم قانون اساسی اذعان به ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات  غیر ضروری دارد؛ آیا دولت  یا  مرکز پژوهش ها بررسی کرده که  از اول انقلاب تاکنون چه اتفاقاتی انجام شده؟ نکند بروکراسی اداری ناشی از تشکیلات  غیر ضروری  باشد.

  نماینده  مردم گرمی ومغان در مجلس شورای اسلامی درباره اصل پانزدهم قانون اساسی، خاطرنشان کرد: اصل پانزدهم  بیانگر آزادی  تدریس زبان محلی و قومی  در مدارس است؛ بنابراین در سال «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل»  و در سالی که  مقام معظم رهبری  در هفته معلم،  مجوز تدریس زبانهای دیگر  را دستور دادند، اگر این مهم  اجرا نشود  پس کی اجرا خواهد شد؟

  وی ادامه داد: در بند چهارم اصل بیست و یکم قانون اساسی، دولت موظف است با ایجاد بیمه خاصی برای زنان سالخورده و بی سرپرست  و بیوه شدگان از آنها حمایت کنند اما هم اکنون ما شرمنده  بسیاری از خواهران  و مادرانمان  هستیم.

 میززاده افزود: در اصل بیست هشتم، دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همه افراد امکان اشتغال  را فراهم کند وشرایط احراز مساوی برای مشاغل را ایجاد نماید آیا واقعا چنین است یا به بهانه ای شرکتی، فصلی و پیمانکاری این شرایط مساوی  از بین رفته است؟

  نماینده  مردم گرمی در مجلس، تصریح کرد: اصل بیست نهم قانون اساسی  دولت  را  مکلف  به ارائه خدمات  تامین  اجتماعی  از نظر بیکاری  وارائه  خدمات بهداشتی  ، در مانی  و پزشکی  برای تمام مردم میکند واین در حالی است که زمانی بیمارستانهای گرمی  امکانات اولیه  پزشکی را  از قبیل  زایشگاه را داشتند وهم اکنون ندارند  و از همین رو ظاهرا بیمارستان تامین اجتماعی   نیز همچنان می خواهد در مناطق مرفه ایجاد شود.

   میرزاده  ادامه داد:  اصل سی و یک قانون اساسی اشاره دارد به داشتن مسکن متناسب با  نیاز هرفرد و خانوداده ایرانی؛ بنابراین دولت موظف است برای  افرادی  که نیازمند ترهستند بویژه روستاییان  وکارگران،  عملیاتی شدن  این اصل را فراهم کند.

  وی تصریح کرد: اصل ۴۳ به تامین شرایط وامکانات کار برای همه برای رسیدن  به اشتغال  کامل و قراردادن وسایل کار برای کسانی  که قادر بکارهستند، اذعان دارد. اما دولتها برای گرمی چه کاری انجام داده اند و این در حالی است که اصل ۴۴ نیز بیان می کند  نظام اقتصادی برپایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است و از همین رو باید بررسی شود در گسترش تعاونی های  خصوصی و تشویق آنها برای سرمایه گذاری  کشاورزی و صنعتی  چه اقدامات عملی انجام شده است؟ اما منظورم صدور مجوز و دادن وام  بر روی کاغذ نیست.

میرزاده، یادآورشد: اصل ۴۸ قانون اساسی بیان می کند دربهره  وری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان ها و توزیع  واحدهای اقتصادی میان استان ها و مناطق مختلف کشورنباید تبعیض در کار باشد  در حالی که  هر منطقه ای باید در فراخور نیاز به سرمایه  و امکانات لازم  را در دسترس داشته باشد.

  نماینده  مردم گرمی در مجلس ، تصریح کرد: ایجاد کارخانه در شهرهای بزرگ  ومهاجرت دادن روستاییان  گرمی به شهرهای شمالی  و تهران  در این راستا بوده و این در حالی است که  دولت بر طبق اصل ۴۹ موظف است ثروت های غیر مشروع را  گرفته و به صاحبان حق و بیت المال  برگرداند؛  بنابراین اگر دیگران هم نخواهند مردم گرمی  برای آسفالت راه و  کوچه ها  خود حق  خود  را خواستار هستند.

 وی ادامه داد: اصل ۵۰ قانون اساسی دولت را موظف میکند  فعالیتهای اقتصادی را که موجب آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران محیط زیست می شوند ممنوع کند و این در حالی است که اصل ۵۳  بیان میکند که کلیه دریافت های دولت در حسابهای خزانه داری  کل  متوقف شود؛ بنابراین تمام پرداختها  در حدود اعتبارات مصوب به موجب  قانون انجام میگیرد و از همین رو فاصله زمین تا آسمان دریافتی معلمان  با  برخی از دستگاه  در این راستا  است.

 میرزاده افزود:  اصل ۵۵  قانون  اساسی موظف کرده است  گزارش تفریغ  بودجه باید هرساله  در دسترس عموم باشد ایا این کارهرساله به موقع انجام می شود؟ اگر چنین است، دستگاه هایی که خلاف قانون عمل کردند معرفی و  مجازات شوند.

  وی ادامه داد:  اصل ۱۴۱ قانون اساسی موظف می کند  که کارمندان دولت و مجلس  نمی توانند بیش از یک  شغل دولتی داشته باشند؛ در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است.

 نماینده مردم گرمی در مجلس ، ادامه داد: درسال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»  به جای کلی گویی و برگزاری جلسات ،همایش ها  و گزارش  های بی حاصل،  مردم باید در عمل تحقق این اصول را مشاهده کنند  و به جای وضع  قوانین جدید، باید چه کار کردیم  و چه باید کرد و چه نباید کرد، شعارمان  باشد./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=190698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر