2

عضو شورای پول و اعتبار گفت :ال‌سی بانک‌های دولتی بسته شد

  • کد خبر : 19156
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

عضو شورای پول و اعتبار توقف تسهیلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی اخیر شبکه بانکی کشور را امری طبیعی دانست و گفت: در بانکهای خصوصی به غیر دولتی ها گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی انجام می شود. کوروش پرویزیان در مورد توقف تسهیلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار […]

عضو شورای پول و اعتبار توقف تسهیلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی اخیر شبکه بانکی کشور را امری طبیعی دانست و گفت: در بانکهای خصوصی به غیر دولتی ها گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی انجام می شود.

کوروش پرویزیان در مورد توقف تسهیلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی اخیر بانکی کشور گفت: این امر طبیعی است، متغیرهایی مانند ثروت، سرمایه و سیستم های بانکی از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند، بنابراین باید دقت شود که آرامش همواره در این فضا حاکم باشد.

عضو شورای پول و اعتبار با تاکید بر نقش رسانه ها در ایجاد آرامش برای نظام بانکی کشور عنوان کرد: باید کمک کرد که فضای آرامی برای حدود ۳۰۰ هزار کارمند شبکه بانکی فراهم شود تا سرویس ها و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی افزود: به صورت علمی ثابت شده است که هرچه میزان تخلف و سوء استفاده مالی بالا باشد، قطعا بر روی اعتماد عمومی تاثیرگذار است که در پی آن مشکلات دیگری هم ایجاد می شود.

مشاورعالی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به حضور بانکهای خصوصی در کشور طی سالهای اخیر و کسب سهم قابل توجهی از بازار بانکی کشور توسط آنها، اظهارداشت: بانکهای صادرات، تجارت وملت و البته رفاه کارگران را هم اگر خصوصی فرض کنیم سهم بانکهای خصوصی افزایش می یابد، براین اساس وقتی سهم خصوصی ها در بازار بیشتر می شود نظارت بر آنها هم باید بیشتر شود.

وی تقویت سیستمهای کنترل درونی بانکها و به روز شدن تجهیزات بانکی را از الزامات شبکه بانکی دانست و افزود: تقویت دستگاههای مرتبط نظارتی وامکان توسعه آنها در دستور کار قرار گیرد.

به گفته پرویزیان جامعه اقتصادی هر لحظه ابعاد بزرگتی به خود می گیرد و با نهادها و فضای بین المللی و شرکتهای بیشتری درگیر می شوند، بنابراین این الزام که نظارت بیشتری صورت گیرد تا اطمینان بیشتری حاصل شود، وجود دارد.

وی ذخایر قانونی یا اندوخته قانونی بانکها نزد بانک مرکزی را باعث اطمینان بخشی مردم و سپرده گذاران به نظام بانکی دانست و گفت: بیمه سپرده ها یک تضمین برای سپرده های مردم ایجاد می کند تا آنها با خیال آسوده تر فعالیت های خود را با بانکها انجام دهند.

عضو شورای پول و اعتبار بر کمک به حفظ فضای اطمینان بخش به نظام بانکی کشور در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: براین اساس باید مراقب حوزه های مختلف اقتصادی کشور برای جلوگیری از آسیب پذیری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بانکهای خصوصی به غیر دولتی ها گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی انجام می شود/مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر