3

برخورد با مطبوعات اصلا درست نیست

  • کد خبر : 1923
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده تهران و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با انتقاد شدید از توقیف هفته‌نامه “۹ دی ” از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، تاکید کرد: این نوع برخورد با مطبوعات اصلا درست نیست و اگر بنا باشد مطبوعات فقط حرف یک گروه یا طیف خاصی را منعکس کنند، مطبوعات آزادی نخواهند بود. […]

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده تهران و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با انتقاد شدید از توقیف هفته‌نامه “۹ دی ” از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، تاکید کرد: این نوع برخورد با مطبوعات اصلا درست نیست و اگر بنا باشد مطبوعات فقط حرف یک گروه یا طیف خاصی را منعکس کنند، مطبوعات آزادی نخواهند بود.

وی بر همین اساس توقیف هفته‌نامه “۹ دی ” را اقدامی بسیار نامناسب توصیف و ابراز امیدواری کرد که هیأت نظارت بر مطبوعات در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: یکی از مشکلات هیأت نظارت، به نحوه عملکرد نمایندگان ارگان‌ها در این هیأت بر می گردد و هنگامی که نمایندگان مجلس کسی مانند آقای مطهری را برای نظارت بر مطبوعات انتخاب می‌کنند، طبیعی است که عکسل العمل و بازتاب این انتخاب چنین عملی باشد.

حجت‌الاسلام حسینیان افزود: نمایندگان دولت هم که ادعا می‌کردند مطبوعات در این دولت بیش از حد آزادند، باید از توقیف “۹ دی ” جلوگیری می‌ کردند و از آنها و همچنین نمایندگان دادگستری و مجلس انتظار نمی رفت که با یک نشریه ارزشی برخورد و آن را توقیف کنند که البته به دلیل انتخاب‌های اشتباه است.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات نباید شمشیر کسانی که در مقابل فتنه ۸۸ و جریان انحرافی ایستادگی کردند از آنها بگیرد یا شمشیر آنها را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیروهای ارزشی کند کند و از سوی دیگر، دست دیگران را برای حمله به ارزش ها و ساختارهای نظام باز بگذارد.

نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس معتقد است: کسانی که از اصل و محتوای یک نشریه خوششان نمی آید با آن برخورد سلبی می کنند و توقیف “۹ دی ” به خاطر انتشار کاریکاتور آقای خاتمی هم از این منظر بهانه بود وگرنه حتما خود آقای خاتمی به کاریکاتور مذکور نه اعتراض و نه از آن شکایت دارد.

حجت‌الاسلام حسینیان در پایان تاکید کرد: این اصلا درست نیست که بیرحمانه و با بهانه‌های واهی با نشریات ارزشی که از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارکان نظام دفاع می‌کنند، برخورد کرده و جلوی فعالیت‌ و انتشار آنها را بگیریم.

وی اعلام کرد: نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که تاکنون ۷۰ امضا دارد، از وی درباره علت توقیف هفته‌نامه ۹ دی سؤال کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1923

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر