2

رئیس سابق بورس مدیر عامل بزرگترین کنسرسیوم نظام بانکی کشور می شود

  • کد خبر : 195095
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

محمد فطانت پس از خداحافظی از سازمان بورس به احتمال زیاد بزودی سکاندار بزرگ ترین کنسرسیوم نظام بانکی کشور می شود.

خبرگزاری فارس: رئیس سابق بورس مدیر عامل بزرگترین کنسرسیوم نظام بانکی کشور می شود

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، محمد فطانت پس از ۲۰ ماه ریاست بر سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی هفته گذشته از این سمت کناره گیری کرد که به احتمال زیاد بزودی به عنوان مدیرعامل بزرگترین کنسرسیوم نظام بانکی کشور رهسپار خیابان نوروز در بلوار افریقا می شود.

بر اساس این گزارش، قرار است مشاور وزیر اقتصاد سکاندار کنسرسیومی باشد که برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور با مشارکت چند بانک اقدام به ارایه تسهیلات سندیکایی در قالب عقودی از جمله مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و سلف در چارچوب قرارداد و شرایط مورد توافق با متقاضیان حقوقی خواهد کرد.

این کنسرسیوم بزرگ بانکی با حضور ۵ بانک مطرح نظام بانکی کشور از جمله بانک های سپه،ملت،تجارت،صنعت و معدن و پارسیان تشکیل شده و در این بین بانک سپه به عنوان عامل کنسرسیوم آنرا رهبری می کند.

پیش از این دستورالعمل ناظر بر تسهیلات سندیکایی از سوی بانک مرکزی در سی و هشتمین جلسه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورخ دوم شهریور ۱۳۹۰ با تائید رئیس کل بانک مرکزی به نظام بانکی ابلاغ شده است.

براساس اهداف دستورالعمل ناظر بر تسهیلات سندیکایی، به منظور تأمین مالی منابع مورد نیاز متقاضی، بیش از سقف فردی مقرر موضوع بخشنامه تسهیلات و تعهدات کلان به شماره مب/۱۹۶۸ مورخ ۲۹ اسفند ۸۲ و اصلاحات پس از آن و نیز با هدف توزیع ریسک اعتباری، بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های خارجی می‌توانند به موجب مفاد این دستورالعمل، از روش سندیکایی (کنسرسیومی) استفاده کنند.

به گزارش فارس تسهیلات سندیکایی (کنسرسیومی) روشی برای تامین مالی با مشارکت چند بانک است که ازطریق آن اعطای تسهیلات در قالب عقودی از جمله مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و سلف در چارچوب قرارداد و شرایط مورد توافق با متقاضی انجام می‌شود.

این کنسرسیوم آخرین بار برای جرای طرح پالایشگاه گاز بید بلند ۲ در استان خوزستان قراردادی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس منعقد کرده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195095

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر