2

آژانس مسافرتی,آژانس گردشگری آژانس،آژانس مسافرتی  «جناب‌خان» به تنهایی سه نفر است! / جادوی عروسک بنفش در خندوانه

  • کد خبر : 196138
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

جناب‌خان عروسک بنفش خندوانه علاقه زیادی به خواندن ترانه‌های بندری دارد و دوستدار شدید فوتبالیست‌ها و خواننده‌هاست.

به گزارش افق، جناب‌خان شخصیتی عروسکی است که ابتدا در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید در نقش لبو فروش جنوبی و سپس در سری دوم و سوم مجموعه خندوانه به عنوان یک استندآپ کمدین ظاهر شد.

صداپیشگی این عروسک به عهده محمد بحرانی و عروسک گردانی به‌عهده مهدی برقعی و حامد ذبیحی است.

ابتدا قرار بود جناب خان به عنوان استدآپ کمدین در برنامه حاضر شود، اما به تدریج عضو ثابتی از برنامه «خندوانه» شد.

صداپیشه عروسک‌های «ببعی»، «آقوی همساده» و «جناب خان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه ضبط برنامه خندوانه ویژه روز خبرنگار که قرار است امشب از شبکه نسیم روی آنتن برود، به ایده لحن آبادانی جناب خان و حضور دائمی این عروسک در خندوانه اشاره کرد.

محمد بحرانی گفت: طی جلساتی که در اتاق فکر برنامه برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که جناب‌خان یک شخصیت جنوبی باشد زیرا جنوبی‌ها به ویژه آبادانی‌ها افراد شاد و باحالی هستند که همیشه اتفاق‌هایی که کنارشان می‌افتد خوش ریتم و جذاب است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جناب‌خان لبو فروش است، اظهار کرد: بین جنوبی بودن و لبو فروش بودن، شخصیت جناب خان قرابت خاصی نیست.

صداپیشه عروسک جناب‌خان، ادامه داد: ممکن بود اگر می‌خواستیم از نخستین ایده استقبال کنیم جناب خان اکنون یا فلافل فروش بود یا سمبوسه فروش، اما نخواستیم از جنوبی‌ها یک تصویر تکراری به مخاطبان خود ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از شخصیت جناب خان به گذشته زندگی کودکی من در شیراز و جنوب مربوط است، افزود: در کودکی در شیراز زندگی می‌کردم و در محله نزدیک جنوبی‌هایی بودیم که به خاطر جنگ از خوزستان مهاجرت کرده بودند.

بحرانی اضافه کرد: به دلیل آشنایی بنده با فرهنگ جنوبی‌ها بخش بیشتر دیالوگ‌های جناب خان محصول بداهه‌پردازی و ایده‌های کلی است که قبل از برنامه با خودمان به برنامه می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون لحن جناب‌خان مورد هیچ گونه اعتراض و انتقادی قرار نگرفته است، افزود: جناب خان یک کاراکتر کمدی بوده که هرگز از ادای این لحن بنای تمسخر را نداشته است.

صدا پیشه عروسک جادویی خندوانه، گفت: جناب خان با وفاداری به لهجه جنوبی‌ها همان چیزی را که بوده ادا کرده نه اینکه بخواهد با تمسخر ادای لهجه یا اصطلاحات را دربیاورد.

وی به استقبال مردم از عروسک بنفش رنگ خندوانه اشاره کرد و یادآور شد: برای نخستین بار که جناب خان را به خندوانه آوردیم نمی‌دانستیم چه سرنوشتی پیدا می‌کند زیرا تاکنون هیچ عروسکی تا این قدر مردم و به‌ویژه بزرگسالان را درگیر نکرده بود.

بحرانی به اتفاق‌های غیر منتظره مانند حرف زدن با مهمانان خندوانه اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی ما نمی‌دانیم مهمانانی که دعوت می‌شوند چه خواهند گفت.

وی ادامه داد: حضور جناب خان در برنامه‌هایی که مهمانانش بسیار جدی هستند کمک می‌کند تا فضای برنامه زیاد جدی نباشد.

صدا پیشه عروسک جادویی خندوانه با تصریح بر اینکه جناب خان همواره به مهمانان برنامه احترام می‌گذارد، اضافه کرد: جناب خان به چشم یک انسان برجسته به مهمانانش نگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنده سر ضبط زیاد از الفاظی که به کار می‌برم خنده‌ام نمی‌گیرد چون مجبورم همزمان روی چند چیز تمرکز کنم.

بحرانی با اشاره به اینکه دو ساز است که خودم می‌زنم، افزود: میکروفون که مقابل من قرار دارد و باید حرکت عروسک را روی مونیتور مقابل خودم ببینم و در حالت کلی هم باید به قصه فکر کنم و گاهی حتی به برخی از حرکت‌های دو عروسک‌گردان جناب خان حامد ذبیحی و مهدی برقعی نیز صدایی را اضافه می‌کنم.

به گزارش فارس، در هنگام اجرای برنامه خندوانه با حضور جناب خان، عروسک گردان‌ها و صداپیشه در محلی جدا از هم حضور دارند.

یک عروسک گردان در جایگاهی زیر صندلی‌های تماشاگران حرکت دست‌های جناب خان و عروسک گردان دیگر با فاصله یک پله بالاتر از عروسک گردان اولی حرکت سر و تنه جناب خان را به‌عهده دارند.

هماهنگی این سه نفر یعنی محمد بحرانی، حامد ذبیحی و مهدی برقعی در خلق حرکات و لحن جناب خان بی‌نظیر است.

جناب‌خان خندوانه عروسک بنفشی است که علاقه زیادی به خواندن ترانه‌های بندری دارد و دوستدار شدید فوتبالیست‌ها و خواننده‌ها است.

جناب خان لبو فروشی را از کودکی آغاز کرده و از بیست سالگی عاشق دختری به نام «احلام» شده و در این مدت هر هفته با خانواده به خواستگاری احلام می‌رود و هر بار به دلیلی پاسخ منفی می‌گیرد.

جناب خان با فروش لبو توانسته ثروت زیادی به دست آورد و اصطلاحاتی برای خود دارد که بعضی از آنها مانند «میام براتام»، «ببافمت» و… است.

از خصوصیات بارز جناب‌خان می‌توان به بیان مشکلات مردم ایران و خوزستان به زبان طنز اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196138

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر