1

سخنگوی نظامی آمریکا: حضور ۸۰ هزار شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در عراق

  • کد خبر : 197084
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

” کریس گارور ” سخنگوی نظامیان آمریکایی در عراق دیروز در نشست خبری در بغداد هر گونه همکاری با ایران در جنگ با داعش در عراق را رد کرده و گفته است :” ما با ایرانی ها هماهنگ نمی کنیم و با آنها همکاری نداریم.”

 

به گزارش افق سرهنگ ” کریس گارور ” سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در عراق در این باره به فاکس نیوز گفته است که همه نیروهای شبه نظامی شیعه در عراق تحت حمایت ایران نیستند اما هم اکنون دستکم بیش از ۸۰ هزار نیروی شبه نظامی شیعه عراقی تحت حمایت ایران هستند.سخنگوی نظامی آمریکا: حضور ۸۰ هزار شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در عراق

او گفته است نیروهای تحت حمایت ایران بیشتر در قالب گردان های حشد الشعبی سازماندهی شده اند. به گفته این نظامی آمریکایی رقمی بین ۲۰ هزار شبه نظامی نیز از قبایل سنی استان های الانبار و نینوا هستند.

فاکس نیوز می نویسد این میزان نیرو یک هشدار جدی به آمریکاست و نشان می دهد حتی پس از برطرف شدن و نابودی خطر داعش از عراق ، یک نیروی جدید ضد آمریکایی می تواند جایگزین داعش در این کشور شود.

“توماس جوزلین” تحلیلگر ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن در این باره به فاکس نیوز گفته است :” در اثر سیاست دولت اوباما در عراق هم اکنون نیروهای آمریکایی در زمین عراق جای خود را به ایران داده اند. با افزایش پیشروی ایران در عراق یک نیروی ضد آمریکایی (ایران و شبه نظامیان شیعه) جایگزین یک نیروی ضد آمریکایی دیگر (داعش) خواهد شد.”

فاکس نیوز در ادامه با اشاره به اینکه گزارش ها حاکی است قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در عملیات آزاد سازی موصل (دومین شهر بزرگ عراق) نقش پررنگی ایفا کند، نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده است.

یک فرمانده آمریکایی در عراق نیز درباره حضور سلیمانی در نبرد احتمالی در موصل اظهار نظر نکرده اما گفته است در دو سال گذشته این فرمانده نظامی ایرانی در جبهه های مختلفی در عراق و سوریه دیده شده است.

” کریس گارور ” سخنگوی نظامیان آمریکایی در عراق دیروز در نشست خبری در بغداد هر گونه همکاری با ایران در جنگ با داعش در عراق را رد کرده و گفته است :” ما با ایرانی ها هماهنگ نمی کنیم و با آنها همکاری نداریم.”

او در این نشست خبری تاکید کرد عملیات آزادسازی موصل تحت رهبری دولت عراق انجام خواهد شد و ایالات متحده آمریکا نیز از این عملیات پشتیبانی می کند.

در ادامه گزارش فاکس نیوز به مواضع به شدت ضد آمریکایی برخی گروه های شیعه تحت حمایت ایران در عراق اشاره شده است. در ماه مارس سال جاری گروه شیعه ” عصائب اهل الحق” در یک پیام تلویزیونی تهدید کرد در صورتی که نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج نشوند شبه نظامیان این گروه با آمریکایی ها به مثابه یک نیروی اشغالگر خارجی برخورد خواهند کرد.

بنا به ادعای فاکس نیوز این گروه شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در یک دهه گذشته مسئولیت نزدیک به ۶ هزار حمله علیه نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در عراق را بر عهده گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197084

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر