3

بهره‌مندی “۵ دهک فقیر” از تسهیلات بانکی “صفر” است/ ۹۰ درصد وام‌های بانک‌ها در اختیار “دهک پولدار”

  • کد خبر : 198891
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:۹۰ درصد وام‌های بانک‌ها را دهک پولدار جامعه دریافت می‌کنند در حالیکه سهم بهره‌مندی پنج دهک فقیر کشور از تسهیلات بانکی به اندازه صفر درصد است.

ابوالفضل رضوی/ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جلسه بررسی و تبیین راهکارهای عملی توسعه روستایی استان لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای رفع محرومیت ۹ منطقه لرستان انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه محلی، منطقه ای و ملی افزود:  توسعه محلی از توسعه ملی بسیار مشکل‌تر است، متاسفانه برنامه‌ریزان قبل و بعد از پیروزی انقلاب به توسعه محلی بی‌توجه و یا کم توجه بوده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد: توسعه محلی همواره منتقدان یا مخالفانی داشته است و برخی نیز در مقابل آن مقاومت می‌کنند، در حالی که توسعه محلی شروع خوب و پایداری برای توسعه منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد خانوارهای روستایی کشور دارای فقر چند بعدی هستند، تصریح کرد: ۱۷ درصد جامعه شهری نیز دارای فقر چند بعدی هستند.

رضوی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد وام‌های بانک‌ها را دهک پولدار جامعه دریافت می‌کنند در حالی که سهم بهره‌مندی پنج دهک فقیر کشور، از تسهیلات بانکی به اندازه صفر درصد است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت خودباوری در روستاها، بیان کرد: تحقق نرخ رشد اقتصادی هشت درصد، تنها با استفاده از ظرفیت روستاها امکان‌پذیر است.

تسنیم/معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید میزان تورم در کشور  به ۹ درصد رسیده است، افزود:  با اقدامات صورت گرفته نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی ۶٫۸ درصد به مثبت ۴٫۴ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=198891

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر