1

نجات لنج ایرانی سرگردان در اقیانوس هند

  • کد خبر : 199530
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه در آب‌های اقیانوس هند توسط ناوگروه چهل و دوم خبرداد و گفت: نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه که حدود ۲۰ روز در آب‌های متلاطم اقیانوس هند سرگردان بوده و حضور ناوگروه در آن منطقه امید به زندگی را مجددا به آن‌ها بازگرداند.

به گزارش افق، غلامرضا خادم بی‌غم صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و دوم در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بیان کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از ۴۸ روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

وی اظهار کرد: این ناوگروه در مدت ماموریت ۱۳۴۲ فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و ۱۹ فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی مثبت کرده است.

وی تصریح کرد: ناوگروه چهل دوم با برقراری ارتباط با ۱۸ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اسکورت هشت فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی توسط این ناوگروه خبرداد و افزود: انجام بیش از ۲۵۷۸ ساعت آموزش عملی و تمرینات در راستای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، کارکنان و دانشجویان مستقر در کارگروه از دیگر ماموریت‌های ناوگروه چهل دوم بوده است.

وی گفت: ناوگروه چهل و سوم با حضور دو ناو لجستیک کنارک و لاوان و دو ناوشکن تبرزین و خنجر به همراه یک فروند بالگرد اس اچ عازم ماموریت شدند.

وی عنوان کرد: در این ماموریت ناوگروه چهل سوم با پیام صلح و دوستی در بندر کراچی کشور پاکستان پهلوگیری خواهد کرد و سپس از آنجا راهی خلیج عدن و تنگه باب المندب خواهد شد.

بی‌غم گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روابط سیاسی و نظامی خوبی دارند و حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر کراچی در راستای تحکیم روابط سیاسی و نظامی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=199530

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر