1

محسن اسماعیلی: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات بخش عمده نگرانی‌ها را برطرف می‌کند

  • کد خبر : 203127
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابلاغ سیاست های کلی انتخابات بخش عمده نگرانی ها را برطرف می کند، شرط این امر را اصلاح قوانین و رویه های انتخاباتی متناسب با این سیاست ها دانست.

به گزارش افق نیوز، محسن اسماعیلی در مورد ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: سیاست های کلی نظام در بخش انتخابات طبعا تابعی از سیاست های کلی نظام در همه مسائل است. بعد از بازنگری سال ۶۸ در قانون اساسی، طبق اصل ۱۱۰ و بندی که به آن اضافه شد، تعیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر اجرای آنها جزو وظایف و اختیارات رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این سیاست های کلی در حقیقت نقشه راه حرکت نظام را در میان مدت مشخص و تلاش می کند که ریل واحدی را برای حرکت همه نهادهای نظام و قوای سه گانه فراهم بیاورد. اگر در بخش های تقنینی، اجرایی و قضایی به سیاست های کلی نظام دقیقا عمل شود، طبعا همه نیروهای کشور در مسیر واحدی قرار می گیرند؛ هم افزایی می کنند و می تواند به پیشرفت سریع تر امور کمک کند.

وی افزود: مسأله انتخابات هم همین طور است. طبق قانون اساسی همه امور کشور باید با انتخابات اداره شود. بنابر این انتخابات یکی از عناصر اصلی و تشکیل دهنده جمهوری اسلامی و یک اصل غیر قابل خدشه است. لذا ما نیازمند بودیم که سیاست ها و رویه های واحدی را در این زمینه داشته باشیم؛ به دلیل حساسیتی هم که داشت تدوین این سیاست ها طولانی مدت شد ولی خوشبختانه الآن ابلاغ شده و امیدواریم که همه نهادها برای اجرای آن دست به دست هم بدهند.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر این سیاست ها بر از بین رفتن دغدغه ها و مشکلات انتخابات ها گفت: من فکر می کنم بخش عمده و اساسی نگرانی ها را می تواند برطرف کند. به شرط اینکه قوانین و رویه های انتخاباتی متناسب با این سیاست های کلی و دستوراتی که رهبری دادند بازنگری شود و همه با هم در یک مسیر حرکت کنیم من فکر می کنم بسیار مؤثر است.

منبع: جماران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر