2

۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 203883
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

شورای نگهبان در بیانیه‌ای ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز را گرامی داشت.

شورای نگهبان

به گزارش ایسنا، متن بیانیه این شورا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۱۳ آبان ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آن‌ها سند غرور آفرینی از روحیه استکبارستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون فریاد استکبارستیزی سر داد و رژیم ستمگر پهلوی برای جلوگیری از افشاگری رهبر انقلابی مردم، ایشان را تبعید کرد. در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان انقلابی در تداوم راه رهبر الهی خود در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرده و با نثار خون خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری و زمینه به ثمر نشستن آن در بهمن‌ ماه را فراهم کردند. در اولین سالروز استکبارستیزی دانش آموزان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر شور انقلابی مردم مسلمان ایران غلیان نمود و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، ضمن تأکید بر عزم ملت مسلمان ایران در استکبارستیزی، الگویی کامل را به سایر ملل و مردم آزادی‌خواه و ستم‌دیده جهان معرفی کرد.

اکنون در آستانه ۱۳ آبان، مردم آزاده جهان روز به روز نسبت به جنایات قدرت‌های استکباری به ویژه شیطان بزرگ آمریکا آگاه‌تر شده‌ و از سیاست‌های کثیف آنها علیه بشریت ابراز انزجار می‌کنند. برخی از فریب‌خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور نیز که به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده بودند، با بد عهدی‌های مکرر آمریکا امیدهایشان به یأس تبدیل شده است.

امسال مردم غیور و استکبارستیز ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، استوارتر از همیشه با حضور پر شور در راهپیمایی ۱۳ آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تأکید کرده و ضمن اعلام حمایت از کودکان و دانش آموزان بی دفاع یمن، فلسطین و سوری‍ه، اعلام می‌دارند که پیرو اهداف والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و تحت مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا زمانی که نظام ستمگر و ظالم آمریکا در سیاست‌های مستکبرانه خود تغییری ندهد، محکم‌تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

اعضای شورای نگهبان ضمن گرامی‌داشت این روز الهی، ضمن تبریک و تهنیت به ملت ایران اسلامی و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، امیداور است که به زودی زود، با بیداری و هوشیاری سایر ملل، شر قدرت‌های استکباری به خودشان بازگشته و زمینه ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) و تشکیل حکومت عدل الهی در سراسر جهان فراهم آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203883

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر