4

بادامچیان:ملاک انتخاب حضرت علی(ع) ، در انتخاب همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی.

  • کد خبر : 2044
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان آنکه حضرت امیر در مورد جریانات انحرافی چون خوارج مقتدرانه عمل می کردند، گفت: ملاک انتخاب حضرت علی(ع) ، در انتخاب همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی. اسدالله بادامچیان درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با تبریک سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین، گفت: درطول مبارزه، یکی ازشیوه‌های ما […]

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان آنکه حضرت امیر در مورد جریانات انحرافی چون خوارج مقتدرانه عمل می کردند، گفت: ملاک انتخاب حضرت علی(ع) ، در انتخاب همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی.

اسدالله بادامچیان درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با تبریک سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین، گفت: درطول مبارزه، یکی ازشیوه‌های ما تبعیت ازحضرت امیر بوده و است، چه برای یارانی که در جهاد مسلحانه شرکت کردند و چه برای یارانی که در مبارزات مخفی کارکردند، ایشان اسوه بود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات واسلامشهربا بیان آنکه امثال رجایی‌ها شیعیان خالص حضرت امیر بودند، گفت: شخصیت های زیادی داشتیم که به تبعیت ازعلی(ع) مبارزه می کردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان آنکه همیشه حکومت علی برای همه کسانی که به مسئله سیاست در حکومت توجه می کنند یک اسوه ممتازاست، اضافه کرد:اسوه بودن حضرت امیر در جهات مختلف برای همه قابل تامل است.

حکومت بر مردم، بیعت مردم را می خواهد

وی به نحوه انتخاب حضرت علی(ع) در روزغدیرخم اشاره کرد و گفت: پیغمبر درغدیر خم ایشان را معرفی می کند، ضمن آنکه می فرمایند این یک دستور است، اما از آنجا که حکومت بر مردم است، بیعت مردم را می‌خواهد و حتی از زنانی که درآن روزگار جایگاهی نداشتند، بیعت می گیرد.

بادامچیان به شعری ازمثنوی مولانا در تفسیرخطبه غدیر و نحوه انتخاب حضرت امیر اشاره کرد و افزود: مولانا می گوید کیست مولا آن که آزادت کند، بند رقیت زبندت بازکند، بنابراین این نوع خلافت و حکومت سلطه و حاکمیت نیست، آزاد کردن انسان‎ها آن هم با حرکت ولایی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس حرکت ولایی را حرکتی مبنی برپیوند مستحکم با مردم دانست و تصریح کرد: حرکت ولایی پیوندی با محبت، صمیمت و مودت است، چیزی که در امام و مقام معظم رهبری به خوبی دیدیم.

انحراف درمسائل حکومت و خلافت از نزدیکان پیامبرسرچشمه گرفت

نماینده مردم تهران با اشاره بر مخالفت اطرافیان ایشان با زمامداری علی (ع) نیز گفت: خود این موضوع جالب است که همیشه مراقب باشیم که انحراف درمسائل حکومت و خلافت حتی از نزدیکان پیامبر سرچشمه می گیرد ودر این باره باید همان حرف علی که گفت، حق را بشناس و دیگران را به حق بسنج در دستور کار ما قرار گیرد.

بادامچیان رعایت مصالح کشور را بعد دیگری از شیوه حکومت حضرت علی دانست و خاطرنشان کرد: پیروی از این اصل یعنی تحمل خیلی از مشقت‌ها، چرا که علی هم با کسانی کار کرد که که غصب خلافت وی را کردند، ایشان مصلحت اندیشی کرد و بعد مشاورهمان کسانی شد که مانع خلافت وی شدند، یعنی مشاور خلیفه اول و دوم می شود.

وی به نحوه رفتار و اخلاق حضرت امیر اشاره کرد و گفت: وقتی که مردم از اواستقبال می کنند، او می آید و خلافت را می پذیرد و تنها به تکلیف آن را می پذیرد و بعد درخلافت نحوه زندگی او با قبل فرق می کند. اینکه می گویند قبلاعلی نان خشک می خورده و ساده زیست بوده متعلق به دوران خلافت او بوده است چرا که در زمان غیر از خلافت بهترین لباس و غذا را داشته است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: حضرت علی می فرمایند؛ خداوند به پیشوایان جامعه حالا چه کسانی که برای جامعه مطرح هستند و چه کسانی که در جامعه مسئولیت وشهرت دارند ، وظایفی فرض کرده تا توده عامه مردم از انجام آن وظایف احساس آرامش کنند.

رفتار علی(ع) در برخورد با جریان انحرافی

بادامچیان در رابطه با رفتار حضرت امیر درباره جریانات انحرافی، گفت: دررابطه با جریانات انحرافی چون خوارج و منافقین مقتدرانه و قوی عمل می کنند و نوع برخوردش با توده های مردم و همچنین نوع رسیدگی ایشان به مشکلات مردم ستودنی است.

بادامچیان با بیان آنکه علی (ع) در مورد انتخاب همراهانش به جای قوم و خویش پرستی از شخصیت‌های موجه و لایق استفاده می کرد، خاطرنشان ساخت: ملاک انتخاب حضرت علی برای همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی.

حضرت علی(ع) در حکومت‌داری اصول خاصی را مورد توجه داشت که بسیاری از آنها در نامه‌هایی که به شخصیت‌های مختلف از جمله مالک اشتر می نوشت و در نهج البلاغه نیز آمده، قابل درک و دریافت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر