1

ایالات متحده به ۵۲ کشور مستقل تجزیه می‌شود

  • کد خبر : 205235
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵

سفر وزیر دفاع چین به ایران نشان داد که آمادگی بسیار خوبی برای هم افزایی میان ایران، چین و روسیه در شرایط بحرانی وجود دارد که این تعاملات خود در برابر سیاست های تهاجمی آمریکا به ویژه بروز جنگ جهانی سوم نقش بازدارندگی دارد.

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش همکاری های نظامی میان ایران و چین، گفت: آمریکایی که پس از پایان جنگ سرد، خودش را رهبر مطلق جهان می دانست و جهان را دهکده ای معرفی می کرد، امروز افول این کشور برای شرق و غرب محرز شده و افول ایالات متحده جدی، قطعی و حتمی است و به طور حتم این مسئله موجب تجزیه این ایالات ناهمگون می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیش بینی ها نشان می دهد که روند افولی ایالات متحده موجب می شود که این کشور به ۵۲ کشور مستقل تجزیه ‌شود و این مسئله در آینده رخ می دهد و پس از آن این کشورهای جدید تأسیس در سازمان ملل به ثبت می رسند.

وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی آمریکا و احتمال منازعات داخلی در این کشور، این احتمال می رود که مقامات کاخ سفید برای فرار به جلو و انحراف اذهان عمومی این کشور، یک نزاع بین المللی را رقم بزنند تا به این وسیله یک اجماع داخلی در آمریکا ایجاد شود. از این رو پیش بینی می شود که آمریکایی ها در منطقه دریای جنوبی چین با کشور چین، در حوزه اقیانوس آرام با روسیه و در منطقه خلیج فارس و خلیج عدن با جمهوری اسلامی وارد تنش نظامی شوند، البته امکان دارد که برای مقابله با ایران به صورت نیابتی از سعودی ها استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در شرایط کنونی دو جبهه وجود دارد، از یک طرف کشورهای آمریکایی و اروپایی و از طرف دیگر سه کشور ایران، روسیه و چین مستقر هستند، که این سه کشور در مسائل مختلف راهبردی جهان نقطه نظر مشترک دارند، به ویژه رویکرد تهران، مسکو و پکن درباره از بین رفتن نظام تک قطبی در جهان یکسان است.

کریمی قدوسی افزود: سفر وزیر دفاع چین به ایران و دیدار وی با مقامات کشورمان نشان می دهد که آمادگی بسیار خوبی برای هم افزایی میان ایران، چین و روسیه در شرایط بحرانی وجود دارد که این تعاملات خود در برابر سیاست های تهاجمی آمریکا به ویژه بروز جنگ جهانی سوم بازدارنده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از آمادگی کامل کشورمان برای برگزاری رزمایش های مشترک نظامی ایران و چین خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر