1

مگر می‌گذاریم آمریکا برجام را پاره کند/ دانشجویان از سایر قوا هم انتقاد کنند

  • کد خبر : 206497
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خوشحالم که برای چهارمین بار خداوند به من توفیق داد تا در روز ۱۶ آذر روز دانشجو و روز دانشگاه در بین دانشجویان باشم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که به مناسبت مراسم ۱۶ آذر(روز دانشجو) به دانشگاه تهران رفته، در جمع دانشجویان این دانشگاه، گفت: بسیار خوشحالم که برای چهارمین بار خداوند به من توفیق داد تا در روز ۱۶ آذر روز دانشجو روز دانشگاه، روز حرکت عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری که از همین دانشگاه توسط عزیزترین دانشجویان شریعت رضوی، قندچی، بزرگنیا، توانست پرچم ایستادگی و مقاومت را در دانشگاه تهران به احتزاز آورد که البته این پرچم تعلق به همه جوانان و دانشجویان و عزیزانی داشت و دارد که حاضرند خود را فدای کشور، فدای استقلال و فدای آزادی بنمایند.

وی ادامه داد: درود و سلام بر آن پیر روشن ضمیر و هادی ما امام عزیز و بزرگوار ما درود و سلام بر مرحوم آیت الله طالقانی، مظهری، شریعتی، مفتح و همه آنهایی که همین دانشگاه ها به جبهه مبارزه در برابر متجاوزین شتافتند شهید همت ها، باکری‌ها، زین الدین‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها و همه آنهایی که از دانشگاه و دانشگاه تهران در جبهه‌های مبارزه ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: درود و سلام من بر همه دانشگاهیان و دانشجویان و اساتیدی که در این سه و سال نیم از دولت تدبیر و امید حمایت کردند. از همه ملت بزرگ ایران از مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، و همه مردم آنچه دستاورد ما بوده جایی بوده که همه با هم بودیم و دست به دست هم دادیم. اجماع همواره کارساز بود و گره‌ها را از پیش روی ما باز کرد.

روحانی ادامه داد: زیبایی دانشگاه به زبان باز و گویا و زبان نقاد است. ما هم یک روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و آن روزهایی که معمولا حرکت انقلابی از دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع می‌شد در مرحله بعد دانشکده حقوق بود ما صف دوم بودیم و بعد بقیه دانشکده‌ها این مسیر را ادامه می‌دادند آن روزی که سراسر دانشگاه تهران تبدیل می‌شد به شعار علیه استبداد و استعمار چقدر زیبا و  با عظمت بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیشران و پیشتاز بوده و همانند حوزه‌های علمیه و فیضیه دانشگاه حق بزرگی به گردن ما دارند،  تصریح کرد: انقلاب عظیم و بزرگ ما به سادگی به دست نیامده است. هیچ کس را به یاد ندارم و اگر کسی هم هست من نمی شناسم هیچ انقلابی بزرگی که از سال ۴۱ در کنار هم و پشت سر امام ایستادند و مبارزه کردند انقلاب را استقرار بخشیدند در برابر تجاوز بیگانگان ایستادگی کردند در برابر تحریم مقاومت کردند، من  انقلابی پشیمان را نمی‌شناسم.

به گفته رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی فخر ما است. افتخار ما هست، همانطور که به ایران عزیز و سربلندمان افتخار می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: می‌خواهم از این نکته بحثم را آغاز کنم و به برخی از مسائلی که در اینجا شما دانشجویان عزیز بیان فرمودید اشاره‌ای داشته باشم. هیچ ضرورتی در عصر حاضر و مقطع فعلی برای ما مهمتر از امید در میان مردم و اعتماد نیست. شما بدانید اگر امید به آینده از بین رفت ما دیگر سرمایه‌ای نخواهیم داشت. هرچه کشور ما خوب باشد هرچه موفقیت بدست آورده باشیم تا نقطه مطلوب فاصله داریم. ما از یک فرهنگ استبدادی استعماری گذر کردیم می‌خواهیم به یک فرهنگ محمدی و علوی برسیم.

روحانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از مسیر راه را پیمودیم، بخشی هم باقی مانده است، اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن؛ معنی آن این است که کار تمام نشده و اگر کار تمام شده بود برای چه انقلابی باشیم ما به هدف و مقصود رسیدم.

«انقلاب یعنی تحول بزرگ در جامعه برای آرمان‌های بزرگ و بلند یک ملت عزتخواه و عدالتجو و انقلاب برای این بوده است و آیا ما به همه اهداف انقلاب رسیدم؟ نرسیدیم اما به خیلی‌ چیزها و اهداف انقلاب دست یافتیم. ما همین که شما در دانشگاه تهران می‌آیید هرچه که نظر شماست پشت این بلندگو می‌گویید، این آثار انقلاب اسلامی است، کِی این آزادی بود، کی این آزادی بود که یک دانشجو بیاید در برابر رئیس اجرایی کشور آنچه را که می‌فهمد مصلحت می‌داند و لازم می‌داند با صراحت لهجه و بیان همان که امیرالمومنین فرمود که آدم بتواند سخنش را بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشد، لکنت زبانی داشته باشد صریح و آزاد بیان کند.»

تسنیم/روحانی تصریح کرد: ما به اهدافی دست یافتیم من فکر نمی‌کنم استقلال سیاسی که امروز ایران دارد شما نظیر آن را نه تنها در منطقه ما، در کل دنیا ببینید. در انتخابات آمریکا آقایی انتخاب شده ببینید چه سروصدا و چه تزلزلی در ذهن سیاست مدارها در اروپا، شرق دنیا در آسیا در بخشهایی در قاره آمریکا پدید آمده است. به بیان مقام معظم رهبری ما از این اتفاق ( انتخاب ترامپ) نه خوشحالیم و نه غم زده‌ایم؛ آقایی انتخاب شده است هر برنامه‌ای هم دارد بعدها معلوم خواهد شد ما راه و مسیر خودمان را می‌رویم و ادامه می دهیم دلش بخواهد برجام را تضعیف و پاره کند مگر ما می‌گذاریم مگر ملت ما می‌گذارد.

وی یادآور شد: آمریکا نمی‌تواند تأثیرگذار در اراده ما باشد. آمریکا نمی‌تواند در استقامت این ملت، تاثیر بگذارد. ایستادگی ما در جنگ تحمیلی را ببینید، توانستند در جنگ تحمیلی؟  همه بودند پشت بهثی‌ها چه کسانی بودند؟ شرق و غرب و اروپا و آمریکا و شوروی سابق همه آمدند. کشورهای مرتجع منطقه آمدند مگر وسط جنگ به صدام افلقی میراژ  و هواپیماهای مختلف غربی و شرقی ندادند؟ میراژ F1  وسط جنگ مگر به عراق ندادند؟ موشک زمین به زمین ندادند، تمام ابزار و سلاح شیمیایی از همین اروپا در اختیار صدام قرار نگرفت؟ دنیایی در برابر ما ایستاد چطور ما موفق شدیم؟ دست به دست هم دادیم و ما در برابر توطئه‌های عظیم وبزرگ به پیروزی رسیدیم. دنیا را به شکست کشاندیم؛ بسیج قهرمان، ارتش قدرتمند نیروی انتظامی سپاه و عشایر و مردم همه در کنار هم آمدند از دانش آموز گرفته تا دانشجو و کارگر همه در کنار هم قرار گرفتند و ما توانستیم پیروزی بدست بیاوریم. ما امروز با امید از همه مشکلاتمان با حول و قوه الهی عبور خواهیم کرد. روزهای بسیار سختی را در این سه سال گذراندیم و به حول و قوه الهی با هدایت رهبری بقیه مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: می‌خواهم به افتخاری که برای ملت ما است توجه داشته باشیم، به اعتراف همه کشورها حتی آنهایی که دشمن سرسخت ما هستند هیچ کشوری نبوده که بتواند در عرض دو یا سه سال ۲۰ یا ۳۰ ماه در برابر قدرتهای بزرگ جهانی از حقوق ملت خودش به خوبی دفاع کند. پرونده را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند. موفقیت‌های ما برای دولت نیست برای ملت ایران و رهبر ایران است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم. جلسه گذاشتیم، ایشان نامه‌های مکتوب دارند به من خطاب کرده و دستوری که من روی نامه‌های ایشان دادم. هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم. در مقام عمل جایی کم و کسر آوردیم اما مبنا براین بوده که دستورات ایشان عملی شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایشان ( رهبر نقلاب) دستوری دادند، ایشان گفتند توکل کنید و جلو بروید. تیم را خواستم دکتر ظریف و عراقچی و دوستان را خواستم تهران آمدند برایشان توضیح دادم اینطور عمل کنیم و نظر مقام معظم رهبری است. به من گفتند اگر اینجور هست و این دستور است مذاکره تمام می‌شود منتقل می‌کنیم و مذاکره تمام می‌شود. مدتی ما صحبت کردیم دو یا سه ساعت صحبت می‌کردم، وقتی بلند می‌شدم آقا به من گفت توکل به خدا کنید ما از این مشکل عبور خواهیم کرد با این ایمان قوی بروید و و من هم همین را گفتم ادامه بدهید نکاتی که ایشان فرمودند به حول و قوه الهی اجرا و عمل می‌کنیم. امید به آینده باعث شد، راجع تصمیماتی که راجع به مذاکرات  اتخاذ می‌شد ساعت‌ها در خدمت مقام معظم رهبری تشکیل می‌شد، مطلع باشید،  روند کار در تاریخ و در زمان خودش منتشر خواهد شد. ما چه چیزی می‌خواستیم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در رأس آنها بودند می‌خواستند ایران هراسی را در دنیا جا بیاندازند و بگویند ایران خطر منطقه و امنیت و ثبات است. برای کشورهای همسایه خطرناک است برای صلح جهانی خطرناک است پرونده ما را برده بودند در ذیل فصل ۷ در شورای امنیت بر مبنای اینکه صلح جهانی را به خطر انداخته است هدف این بود که مابه دنیا بگوییم که دروغ می‌گویند اگر خطری برای دنیا وجود دارد از طرف خود آمریکا و صهیونیسم است و دنبال روان آنهاست ایران برای کسی خطر نیست خطر برای چه کسی بودیم آن روزی که شوروی بهم ریخت وتجزیه شد آیا ما رفتیم و کشورهای کوچکی که ایجاد شده بود را مسلط شویم؟ ما رفتیم؟ عراق به هم ریخت و به اصطلاح ائتلاف ۳۰ کشور برای آزادی کویت حمله کردند دشمنی با ما کرده بود فرصت نبود ما به عراق حمله کنیم و سوء استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: ملت و کشور و حکومت ما یک حکومت متجاوز نیست البته از حق خودش دفاع می‌کند با قاطعیت کل ملت ما ایستاده. اگر یک روز خطر باشد همه  ملت می‌ایستند و ما همه بسیجی هستیم همه مردم. بسیج یک گروه خاص نیست، برای دفاع از کشور همه ملت ما بسیجی هستند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر روزی خطر بخواهد ما را تهدید کند، همه جوان‌های ما جناح و حزب نمی‌شناسیم، در این صورت دانشگاه، طایفه و قوم وجود ندارد و با هم بحث ملی را پیگیری می‌کنیم و این بحث جناحی نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از کشورمان دفاع خواهیم کرد و تمام افتخارات ما و پیروزی و موفقیت ما هر جایی که به دست آوردیم برای یکپارچگی ما بوده است، گفت: رو در روی هم بایستیم قدرت‌مان را تضعیف کردیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید تحمل‌مان را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: از بنده که خادم شما و منتخب ملت تا شما و همه حضار و دانشجویان و جوانان افکارمان یکی نیست، اما در اهداف بلند ملی یکی هستیم، در تبعیت از رهبری و حفظ کشور و تمامیت ارزی نظر واحد داریم.

وی با بیان اینکه باید از کشور و انقلاب دفاع کنیم و باید همه ما انقلابی باشیم، اظهار داشت: انقلابی به این معناست که مسیری که از سال ۱۳۴۱ شروع و انتخاب کردیم و در ۲۲ بهمن ملت ما همه با هم به موفقیت رسید و در ۱۲ فروردین سال ۵۸ به آن رأی دادیم، نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما آن راه و مسیر را ادام می‌دهیم، البته ایستادگی و استقامت جزو انقلاب ماست، یکپارچه بودن و انسجام جزو انقلاب ماست و همه باید بایستیم و امید به آینده داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما گفتیم ایران‌هراسی دروغ است و قطعنامه سازمان ملل، ظلم به ملت و کشور ماست و این قطعنامه‌ها غیرقانونی است و برخلاف منشور است، گفت: ما آنچه انجام دادیم، ثابت کردیم ایران تهدید نیست و در خود سازمان ملل و همان شورای امنیتی که گفته بود ایران تهدید است، همان شورای امنیت گفت باید در زمینه صلح‌آمیز هسته‌ای و فعالیت‌های صلح‌آمیز هم کشورها به ایران کمک کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر