1

تشریفات عروسی

  • کد خبر : 211696
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

تبلیغات

 

به گزارش سایت عروس،بسیاری از رسم و رسوم و تشریفات عروسی تاریخچه ای کهن، باستانی و شیرین دارند، برای آنکه با ریشه و علت بعضی از این رسومات جالب عروسی شما را آشنا کنیم تصمیم گرفتیم که مقاله ای را در این باره تهیه نماییم، در ادامه با ما همراه باشید…

حلقه ازدواج:

در همان دوره که آدم ربایی در عروسی رسمی دیرینه بود، در قرن دوازدهم میلادی پاپ دستور داد که عروسی ها در کلیسا برگزار شوند و افراد تنها در صورت گذراندن دوره نامزدی به مدتی که قابل قبول بود، اجازه داشتند با هم ازدواج نمایند. از آنجا که مردم برای نامزدی خود به نشانه ای احتیاج داشتند، حلقه را انتخاب کردند که نشانه ای از انتخاب شدن او بود. البته حلقه ها در آن زمان ساده بود و ارزش مادی چندانی در بر نداشت. رسم خرید حلقه الماس از قرن بیستم میلادی آغاز شد. به مرور زمان رسم حلقه در تشریفات عروسی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داد. و انواع مختلفی از جواهرات تبدیل به حلقه ازدواج شده اند. ویژه ترین این حلقه ها ، حلقه هایی است که با برلیان و الماس تزیین شده اند. خرید آینه و شمعدان جزئی از تشریفات عروسی می باشد. خریدی که بیشتر خانواده ها در آن  اظهار نظر می کنند رسم خرید آینه شمدان است. آینه و شمعدان انواع مختلفی می تواند داشته باشد. قیمت آینه شمدان ها بسته به نوع و انتخابی است که عروس داماد و خانواده ها انجام می دهند.

سرویس طلا:

سرویس طلای عروس خانم هم فلسفه جدایی برای خود  در بر دارد. قیمت این سرویس که معمولا شامل یک گردنبند، دستبند، یک جفت گوشواره و در مواردی یک انگشتر است، بسته به قیمت روز طلا است. این هم یکی دیگر از ارکان های عروسی و تشریفات عروسی می باشد. کاهش هزینه های عروسی با تعیین هوشمندانه تاریخ مراسم می تواند کمک ویژه ای به مراسم و هزینه های سرسام آور آن داشته باشد. اگر می خواهید هزینه های مراسم عروسی خود را کاهش دهید، اولین اسکناس ها را می توانید با تعیین درست تاریخ مراسم خود، صرفه جویی نمایید. بسیاری از خدمات مجالس مرتبط با برگزاری مراسم عروسی، در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیلات و برخی فصل ها ارزانتر می باشند. به عنوان مثال، باغ عروسی، گل فروشی ها، موسسه های عکاسی و فیلم برداری، آرایشگاه های عروس و خدمات مجالس… همگی در روزهای میانی هفته، تخفیف های قابل توجهی به مشتریان خود ارائه می دهند.

پس در نظر بگیرید برای تشریفات عروسی خود اول موعد مراسم را تعیین نمایید.

 

منبع:سایت عروس (http://www.Aroos.co)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211696

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر