2

پرونده تازه برای اختلاس تاریخی

  • کد خبر : 21334
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

امتیازات دولتی گروه آریا در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش های این کمیسیون تاکنون تنها در بخش تسهیلات اعتبارات اسنادی ریالی دریافت شده توسط گروه آریا بوده و پس از این به سایر موارد ورود پیدا می کند.

حسین فدایی اظهار داشت: سایر موارد ازجمله مباحث گمرکی، مالیاتی، سازمان خصوصی سازی و سایر امتیازات که از مجموعه دولت دریافت شده است در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفته که طبق برنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی باتاکید بر نقش بازدارندگی سیستم سنجش اعتبار مشتریان گفت: هنوز این سیستم به صورت کامل راه اندازی نشده است.

فدایی اضافه کرد: پنج سال پیش از وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی خواستیم اسامی کسانی که از تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شده اند را به کمیسیون اعلام کنند اما آنها گفتند نمی توانند این کار را بکنند؛ اسامی کسانی که تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون را درخواست کردیم باز هم گفتند امکان آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بالاخره درخواست کردیم اسامی ۱۰ شخص که بالاترین تسهیلات را دریافت کرده اند را به کمیسیون تحویل دهند که برای انجام این کار گفتند که چند روز وقت می برد؛ در آن زمان ما متوجه شدیم که هیچ گونه سیستمی که اطلاعات جامع مشتریان در آن ضبط شده باشد در سیستم بانکی کشور وجود ندارد.

به گفته فدایی، این امر منتج به آن شد که طرح تدوین سامانه اعتباری مشتریان آغاز شود اما با این حال هنوز این طرح به اتمام نرسیده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تحلیل شخصی من از تاخیر در تدوین این سامانه این است که دست هایی نمی خواهند این سامانه تدوین شود، چرا که این سامانه می تواند همه اطلاعات را روشن کند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21334

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر