2

ثبت یک طلاق به ازای هرچهار ازدواج در کشور!

  • کد خبر : 214271
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در کشور به ازای هر ۴.۳ واقعه ازدواج، یک طلاق به ثبت می رسد و ۴۷درصد متارکه ها در پنج سال اول زندگی به وقوع می پیوندد.

خبرگزاری مهر: حبیب الله مسعودی فرید، پیش از ظهر شنبه در پنجمین نشست شورای مدیران منطقه شش بهزیستی کشور در اراک اظهار داشت: بررسی ۷۵هزار پرونده زوجین ارجاع شده به مرکز مداخله کاهش طلاق که توسط کارشناسان اجتماعی بهزیستی انجام شد، نشان داد که شایع ترین علت طلاق زوجین عدم آشنایی با مهارت های زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و فقدان فرهنگ گفت و گو در جامعه است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته در زمینه شناسایی عوامل و پیشگیری از طلاق بین دستگاه های مرتبط همکاری خوبی صورت گرفته، افزود: سال گذشته در حوزه پیشگیری از طلاق تعداد زیادی از کارشناسان بهزیستی، آموزش های فوق تخصصی را گذراندند.

۷۵هزار پرونده طلاق به مراکز مداخله کاهش طلاق ارجاع شد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه تفاهم نامه ای به امضا رسید که ۷۵هزار پرونده درخواست طلاق زوجین به مراکز مداخله کاهش طلاق ارجاع شود که در برخی از شهرستان ها بین ۱۷ تا ۳۰درصد پرونده ها به سازش ختم شد.

وی تصریح کرد: باهدف کاهش طلاق و پیشگیری از این معضل اجتماعی، سامانه مداخله طلاق در کشور طراحی شد که اولین فاز آن در ده استانی که بیشترین نرخ طلاق را داشتند اجرایی شد و در فاز بعدی کل کشور را زیر پوشش می دهد و با همکاری قوه قضاییه یک مرکز مشاوره متمرکز ایجاد می شود.

۳۸۴ کلینیک مددکاری در کشور فعال هستند

مسعودی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۸۴ کلینیک مددکاری در کشور فعال هستند که مددکاران ۱۸۰ کلینیک، دوره فوق تخصصی مواجهه با آسیب های اجتماعی را گذرانده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در برنامه ششم برای بخش اجتماعی برنامه ریزی های خوبی انجام شده، افزود: در این راستا طرح جامع کنترل آسیب های اجتماعی با محورهای مختلف تعریف و تصویب شده و دولت می بایست برنامه های خودش را در حوزه آسیب ها مشخص کند که بخش عمده اش به مناطق حاشیه نشین مربوط می شود.

مسعودی اضافه کرد: موضوع معضلات ناشی از حاشیه نشینی در حال حاضر در تقسیم کار شورای اجتماعی کشور است و از نظر ساماندهی در حقیقت مسئولیت کشوری آن با راه و شهرسازی است، اما دستگاه های متعدد دیگر نیز موظف به همکاری و اقدام در این رابطه هستند.

۱۶۵ پایگاه خدمات اجتماعی در کشور وجود دارد

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هم اکنون حدود ۱۶۵ پایگاه خدمات اجتماعی و حدود ۵۰۰پایگاه سلامت اجتماعی در کشور وجود دارد و از این ظرفیت ها باید در حوزه بررسی آسیب های اجتماعی و شرایط مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار بهره گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: باید با ارایه بسته های خدمتی و ایجاد هم افزایی در مناطق حاشیه نشین، در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی حرکت کنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214271

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر