5

برنامه بانکها برای تحقق ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل به عنوان یکی از اهداف مهم دولت

  • کد خبر : 2150
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰

افق:سخنگوی اقتصادی دولت با تشریح برنامه‌های بانکها برای تحقق ۲٫۵ میلیون شغل به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در سالجاری، یکی از معیارهای انتخاب طرحها را بازدهی سریع و اشتغالزایی اعلام کرد. سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر درباره برنامه بانکها برای تحقق ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل به عنوانی یکی از اهداف […]

alt افق:سخنگوی اقتصادی دولت با تشریح برنامه‌های بانکها برای تحقق ۲٫۵ میلیون شغل به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در سالجاری، یکی از معیارهای انتخاب طرحها را بازدهی سریع و اشتغالزایی اعلام کرد.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر درباره برنامه بانکها برای تحقق ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل به عنوانی یکی از اهداف مهم دولت در سالجاری گفت: بانکها همچنان در جلسات شورای عالی اشتغال شرکت می کنند و متناسب با تدابیر مالی که این شورا به ویژه با محوریت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تعیین می کند، از برنامه های اشتغالزایی پشتیبانی می کنند.
سخنگوی اقتصادی دولت دهم افزود: این در حالی است که وامها و تسهیلات پرداختی از سوی بانکها به جز درصد کمی که به عنوان وامهای ضروری و اجتماعی مانند وام ازدواج، تحصیل یا قرض الحسنه تعلق می گیرد، بقیه وامها بانکها همگی در جهت حمایت از تولید است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بانک کشاورزی، سرمایه در گردش در اختیار بنگاههای مرتبط با کشاورزی قرار می دهد و یا وام به صورت سرمایه ثابت و سرمایه گذاری به آنها می دهد، که تمامی این موارد در جهت اشتغال زایی صورت می گیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: منتهی کشوری مانند ایران به دلیل رشد جمعیت بالا و افزایش نرخ مشارکت با عرضه نیروی انسانی و نیروی کار بیشتر در مراتبی از زمان مواجه می شود و یا اینکه تقاضای نیروی کار در آن بالا می رود، بنابراین طبیعی است که باید در برنامه های درآمدزایی اقتصادی و رشد اقتصادی به کاربری، بیشتر توجه کند.
به گفته و،ی طبیعی است که یکی از معیارهای انتخاب طرحها در بین طرحهای بی شماری که به بانکها ارائه می شود به بازده رسیدن سریع تر و ایجاد اشتغال است و این پشتیبانی از سوی بانکها صورت می گیرد و دولت نیز با توجه به منابعی که در اختیار دارد از بانکها حمایت می کند.
به گزارش مهر، پس از پرونده طرح بنگاه‌های کوچک زودبازده و به دنبال افزایش درخواست کارجویان برای ورود به بازار کار، تحقق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بزرگترین پرونده اشتغالی دولت و به نوعی بزرگترین هدف در این بخش حتی در ده‌های گذشته است.
دستیابی به این هدف بزرگ بدون همکاری و افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکها به هیچ وجه امکانپذیر نیست؛ هرچند همه نیازهای بازار کار برای تحقق یک فرصت شغلی فقط پول نیست و باید به موضوعاتی مانند میزان مهارت نیروی کار، وضعیت تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز توجه داشت.
با این حال، باید منتظر بمانیم تا برنامه روشن و جدی بانکها در این زمینه اعلام شود. در حال حاضر ۳ ماه از سال سپری شده است و بانکها برای حمایت از دولت در زمینه تحقق هدف بزرگ اشتغالی خود ۹ ماه دیگر فرصت دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر