3

تائید خبر واریز سهم دولت از اعتبارات متروی تهران در سال ۹۰

  • کد خبر : 21583
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با تائید خبر واریز سهم دولت از اعتبارات متروی تهران در سال ۹۰ گفت: سه ماه از سال باقی مانده و دولت تازه اولین قسط را واریز کرده در حالی که ۵۷ تا ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است. علی محمد قلی ها مدیر ۳۰ ساله شرکت بهره برداری مترو […]

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با تائید خبر واریز سهم دولت از اعتبارات متروی تهران در سال ۹۰ گفت: سه ماه از سال باقی مانده و دولت تازه اولین قسط را واریز کرده در حالی که ۵۷ تا ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است.

علی محمد قلی ها مدیر ۳۰ ساله شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن اظهار خوشحالی از اینکه بالاخره دولت پس از مدت ۹ ماه بخشی از بودجه مترو را تامین کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هفته جاری ۲۸ میلیارد تومان از سهم ۸۵ میلیارد تومانی دولت در سال ۹۰ که باید به حساب مترو واریز می شد واریز شد ولی دولت ۵۷ میلیارد تومان دیگر بدهکار است در حالی که تنها ۳ ماه تا پایان سال باقی مانده است.

وی افزود: دیکرد واریز بودجه و اعتباراتی که سهم دولت برای مترو تهران بوده است صدمات زیادی به ناوگان ریلی درون شهری زد چرا که LC ها به پای دولت صبر نمی کنند.

از سویی دیگرهابل درویش مدیرعامل متروی تهران چندی پیش اظهار داشته است: اگر بخواهیم بگوییم که مترو چه زمانی تمام می شود و چند سال دیگر باید توسعه عمرانی مترو طول بکشد؛ این مسئله یک جواب ساده و شفاف دارد. باید براساس سند چشم انداز طرح جامع حمل و نقل عمومی ۴۳۰ کیلومتر خط مترو در شهر تهران ایجاد شود.

مدیرعامل مترو تهران افزوده است: اگر این رقم را ضرب در ۶۰ میلیاردتومان کنید به یک عددی می رسید. در واقع این عدد میزان بودجه مورد نیاز مترو را تا سال ۱۴۰۴ نشان می دهد که مسائلی مانند گرانی و تورم و… نیز باید در آن لحاظ شود.

به گفته وی براساس برنامه ریز یهای انجام شده و بودجه مصوب شده از سوی دولت در سال ۹۰ قرار است ۱۵ کیلومتر تونل مترو در تهران ساخته شود. به این صورت که ۴ کیلومتر در غرب خط ۴،۲ کیلومتر در جنوب خط یک، ۲ کیلومتر در شمال
خط یک و ۷ کیلومتر هم از میانه خط ۳ تونل سازی داریم. شرکت مترو براساس این برنامه ریزیهای که انجام داده است
به خوبی پیش می رود.

درویش همچنین خاطرنشان کرده است: روند توسعه مترو در سال ۹۰ روند مطلوبی است و ما مطابق با برنامه پیش بینی شده حرکت می کنیم البته حفظ این روند تا پایان سال یک شرط دارد و آن اینکه هم دولت و هم شهرداری به همین صورت بودجه مصوب مترو را دراختیار این شرکت قرار دهند.

همچنین دولت در سال ۹۰ موظف شده ۱۱۰ میلیارد تومان برای یارانه بلیت مترو تهران و مشهد پرداخت کند. با یک حساب سر انگشتی مشخص است که ۸۰ درصدا ز این اعتبار نیز متعلق به تهران است که رقمی معادل ۸۸ میلیارد تومان می شود.

در حال حاضر با وجود آنکه ۸ ماه از سال ۹۰ گذشته است هنوز از این اعتبارات ریالی به مترو تهران پرداخت نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21583

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر