4

معترضان در ایران پایگاههای اجتماعی از قبیل فیس بوک را به تظاهرات خیابانی ترجیح می دهند

  • کد خبر : 2166
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۷:۴۰

یک نویسنده آمریکایی که نقش فعالی در حمایت از جریان فتنه در ایران داشته است، اعتراف کرد که هواداران جریان فتنه در ایران بسیار کم شمارند و همان عده قلیل هم ترجیح می دهند به جای حضور در خیابان درون خانه هایشان بنشینند و مبارزه فیس بوکی بکنند. توماس اردبرینگ خبرنگار روزنامه واشینگتن پست که […]

یک نویسنده آمریکایی که نقش فعالی در حمایت از جریان فتنه در ایران داشته است، اعتراف کرد که هواداران جریان فتنه در ایران بسیار کم شمارند و همان عده قلیل هم ترجیح می دهند به جای حضور در خیابان درون خانه هایشان بنشینند و مبارزه فیس بوکی بکنند.
توماس اردبرینگ خبرنگار روزنامه واشینگتن پست که ظاهرا در تهران به سر می برد، در سرمقاله شماره ۲۴ خرداد این روزنامه نوشت: «معترضان در ایران پایگاههای اجتماعی از قبیل فیس بوک را به تظاهرات خیابانی ترجیح می دهند. دو سال قبل فعالان ایرانی از پایگاههای اینترنتی رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای سازمان دهی تظاهرات ضد دولتی استفاده کردند. اما اکنون فعالان می گویندآزادی های بی حد و حصر موجود در اینترنت در واقع به منزله انحراف از ابراز مخالفت در جهان واقعی است. به جای راهپیمایی در خیابانها، همان اپوزیسیون، سرگرم بازی های اینترنتی از قبیل فارم ویل و عکس های ارسالی توسط دوستانشانند و بحث های سیاسی شان را به پایگاههای رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک محدود می کنند که ابراز نارضایتی از طریق ان کم خطرتر است».
اردبرینگ در بخش دیگری از مقاله خود می نویسد: «بسیاری می گویند تصاویر و مطالبی که در رسانه های اجتماعی در ایران منتشر می شود، نشان می دهد زندگی کسانی که بخش عمده اعتراضات ۲۰۰۹ را در ایران تشکیل دادند هنوز راحت تر ا زآن است که بخواهند آن را با اعتراضاتی از نوع تظاهرات براندازی، به خطر اندازند».
اردبرینگ که از مشاوران دولت اوباما در امور ایران هم هست، در حالی از روی آوردن جریان فتنه در ایران به فضای مجازی به عنوان «انحراف» یاد می کند، که دولت امریکا اخیرا ادعا می کند تلاش های وسیعی را برای گسترش اینترنت در کشورهایی مانند ایران آغاز کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه گذشته خبر داد که دولت آمریکا یک پروژه ۷۰ میلیون دلاری به نام چمدان را کلید زده که هدف از آن ارسال اینترنت مجانی به ایران از طریق تلفن های همراه و وسایلی شبیه به آن است. کارشناسان این خبر را بیشتر یک پروژه تبلیغاتی ارزیابی کردندکه هیلاری کلینتون برای جبران ناکامی های آمریکا در قبال تحولات منطقه راه انداخته و ضمنا تاکید کردند که ایران که پیش از این پروژه هایی پیچیده تر از این هم را خنثی کرده در مبارزه با پروژه چمدان کار سختی در پیش نخواهد داشت.
یادداشت واشینگتن پست در آستانه روزهای ۲۲ و ۲۵ خرداد در ایران منتشر شد. روزهایی که ناظران می گویند هواداران جریان فتنه در داخل و خارج از ایران حال و حوصله تظاهرات فیس بوکی را هم در آن نداشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2166

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر