4

در هفته کتاب صورت گرفت؛ عضویت ۲ هزار نفر در کتابخانه‌های اردبیل

  • کد خبر : 21714
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در هفته کتاب دو هزار نفر به عضویت کتابخانه‌های اردبیل درآمدند.

صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی در این استان نسبت به جمعیت سه تا چهار درصد است در حالی که ما موظف هستیم که این رقم را به ۱۰ درصد پوشش اعضا برسانیم.
وی از عضویت دو هزار نفر در هفته کتاب برای استفاده از فضاهای کتابخانه‌ای در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به روند مناسبی که در پیش گرفته‌ایم امیدواریم یک رشد جهشی را در عضویت اهالی استان در کتابخانه‌ها عمومی نظاره‌گر باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل مطالعات اینترنتی را رو به رشد و در حد ۲۴ دقیقه به صورت روزانه توصیف کرد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به مهیا شدن زیرساخت‌های لازم در بهره‌گیری از این فضاها و ویژگی‌های اینگونه مطالعه‌ها، انتظار می‌رود همچنان روند رو به رشد را در این حوزه شاهد باشیم.
فرهمندامین با برشمردن دو بحث مطالعه اعم از سنتی و مدرن ابراز داشت: برای توسعه مطالعه فضای مجازی و اینترنتی نیاز به زیرساخت‌های قوی داریم ولی در کنار آن توسعه مطالعه به شکل مکتوب را نیز هرگز فراموش نمی‌کنیم.
این مسئول اظهار داشت: سرانه کتاب به ازای هر نفر در دنیا چهار جلد است و این سرانه با وجود توسعه مطالعه حوزه مجازی و اینترنتی همچنان حفظ شده و اکنون جایگاه کتاب و کتابخوانی در شرایط مطلوبی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: زمانی می‌توانیم در بحث مطالعه اینترنتی و راه‌اندازی شبکه‌های کتابخانه‌ای حرفه‌ای موفق عمل کنیم که در کتابخانه‌های عمومی در کنار مطالعات مکتوب، فضاهای مجازی و اینترنتی را نیز به نحوی مهیا کنیم تا علاقمندان به ویژه پژوهشگران و محققان از این فضا بهره‌گیری کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21714

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر