3

خدمات‌رسانی رایگان اتوبوس و مترو به عزاداران حسینی

  • کد خبر : 21927
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲

شرکت واحد اتوبوسرانی طی اطلاعیه ای اعلام کرد جهت رفاه حال عزادارن حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا تمام خدمات ارائه شده در بخش بلیتی ناوگان اتوبوسرانی به صورت رایگان خواهد بود.

فارس: شرکت‌های اتوبوس و مترو به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خدمات رایگان ارائه می‌دهند. همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خیمه‌های معرفت حسینی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و ۴۰ نمایش عاشورایی برپا می‌کند.

محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های اجرایی شهرداری تهران در دهه اول ماه محرم، تأکید کرد: به عنوان مجموعه مدیریت شهری بنا داریم زمینه‌ای ایجاد کنیم تا مردم خودشان هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی را در شهر تهران برگزار کنند و همچنین پیش از آغاز ماه محرم در جلسات سیاست‌گذاری بنا را بر این گذاشتیم تا به مردم کمک شود تا برنامه‌های خود را بهتر انجام دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: دو برنامه جدی پیش از ماه محرم و همزمان با ماه محرم برگزار کردیم، نخستین برنامه برگزاری نمایشگاه عطر سیب بود که در این قالب به تکایا، حسینیه‌ها، مساجد، هیئت‌های دانشجویی و دانش آموری کمک کردیم و اقلام مورد نیاز هیئت‌ها تأمین شد.

ایازی در عین حال یادآور شد: وجهی که بابت کمک به هیئت‌ها پیش بینی شده در قبال هزینه‌هایی که هیئت‌ها انجام می‌دهند قابل مقایسه نیست و بسیاری از هزینه هیئت‌ها با نذورات مردمی تأمین می‌شود اما با این وجود این فضای معنوی که در این نمایشگاه ایجاد شد بسیار ارزشمند بود.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران نزدیک به ۱۳ هزار هیئت مذهبی در نمایشگاه عطر سیب حضور پیدا کردند که از این میان از کمک‌هایی که شهرداری تهران پیش‌بینی کرده بود، استفاده کردند.

ایازی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه کالاهای فرهنگی را تولید کرده و در اختیار هیئت‌ها گذاشتیم تا هیئت‌ها بتوانند این اقلام را در سطح هیئت نصب کنند.

وی تبلیغات شهری و هویت بخشی به سیمای بصری متناسب با ایام سوگواری اباعبدالله با شعار «عاشورا، مظهر بیداری» را از دیگر برنامه‌های شهرداری خواند و گفت: بیداری اسلامی که در کشور‌های مختلف شاهد هستیم برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، به همین دلیل این شعار را مطرح کردیم و در تبلیغات شهری به صورت گسترده در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، معابر اصلی و همچنین تلویزیون‌های شهری به صورت گسترده لحاظ شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه «هیچ برنامه فرهنگی در تمام مناطق شهر به وسعت و عظمت سوگواری امام حسین (ع) صورت نمی گیرد»، خاطر نشان کرد: درباره هویت بخشی به سیمای بصری شهر، فضاسازی تبلیغی شهر را با محوریت پیام عاشورای حسینی و با استفاده از آموزه‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در سطح پرتابل‌ها، بیلورد‌ها و عرشه‌های پل انجام دادیم و همچنین تلویزیون شهری کلیپ‌های مختلف عاشورایی را پخش می‌کنند.

به گفته ایازی، در تمامی ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوسرانی و پایانه‌ها، اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی های شهری و فضاسازی در سطح حدود ۱۷۵۰ بوستان شهر تهران، میادین میوه و تره بار، پارک سوارهای شهر تهران و تمامی فضاهای شهرداری تهران فضاسازی شهر تهران متناسب با ماه محرم صورت گرفته است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از برپایی ۴۰ نمایش عاشورایی در ۴۰ میدان منتخب شهر تهران با نصب المان های عاشورایی خبر داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین به برنامه مناطق ۲۲ گانه با عنوان خیمه‌های معرفت حسینی اشاره کرد و گفت: خیمه‌های معرفت حسینی با نمایش آثار مختلف فرهنگی و هنری، عرضه کتاب، پاسخ به شبهات مذهبی و برنامه‌هایی در حوزه بیداری اسلامی اجرا می‌شود.

ایازی ادامه داد: در خیمه‌های معرفت حسینی، فضایی عرفانی ایجاد می‌شود تا به سوالات مورد نیاز جوانان پاسخ داده شود و نمایش‌های فرهنگی و هنری مختلفی اجرا خواهد شد.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تمهدایت لازم برای انجام این خیمه‌های معرفت فراهم شده و این ویژه برنامه نیز از روز دوازدهم آذر اجرا خواهد شد.

خدمات رسانی رایگان شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

شرکت واحد اتوبوسرانی طی اطلاعیه ای اعلام کرد جهت رفاه حال عزادارن حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا تمام خدمات ارائه شده در بخش بلیتی ناوگان اتوبوسرانی به صورت رایگان خواهد بود.

شرکت واحد اتوبوسرانی در اطلاعیه ای ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اعلام کرد : در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مقارن با دوشنبه ۱۴ آذرماه و سه شنبه ۱۵ آذر ماه تمامی خدمات ارائه شده در بخش بلیتی ناوگان اتوبوسرانی به صورت رایگان خواهد بود .

شایان ذکر است با برنامه ریزی های انجام شده، اتوبوس ها از میادین و پایانه های بزرگ پایتخت اقدام به انتقال عزاداران حسینی به مساجد،‌تکایا، اماکن مقدسه و بقاع متبرکه خواهند کرد. سامانه اتوبوس های تندرو نیز بطور شبانه روزی فعال بوده و خدمات ارایه خواهند داد.

همچنین علی قلی‌ها مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت : خدمات ناوگان مترو در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی رایگان است.

قلی‌ها با بیان این خبر گفت: شرکت مترو تهران همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران خدمت رسانی رایگان خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر