2

وزیرنفت: ریزگردهای کنونی خوزستان ناشی از بدرفتاری با محیط زیست است

  • کد خبر : 219980
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

وزیر نفت با بیان اینکه ریزگردهای کنونی خوزستان ناشی از بدرفتاری با محیط زیست است گفت: برخی با طرح اشتباه قصد خشک کردن هور را داشتند که با این تصمیمات به شدت مخالفت کرده و ذره ای هزینه برای آن اختصاص ندادیم.

به گزارش افق نیوز/بیژن نامدار زنگنه پنجشنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه اظهار کرد: هور باعث اشتغالزایی مردم بوده و نباید با تخریب محیط زیست این فرصت شغلی را از مردم بگیریم.

وزیر نفت اظهار کرد: اکنون روستاهایی در خوزستان وجود دارد که آب، برق، مدرسه و خانه بهداشت ندارد اما فعالیت های نفتی در آن به وضوح مشاهده می شود که این وضعیت خجالت آوری است و به همین دلیل طرح توسعه این مناطق را تدوین کردیم.

وی یادآور شد: طرح توسعه غرب کارون نیز از جمله این طرح های توسعه ای است که می توان با آن وضعیت روستاها و شهرهای این حوزه را بهبود بخشید.

زنگنه تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای، ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، خانه بهداشت و سایر پروژه ها نیز در قالب طرح توسعه غرب کارون برای مناطق تحت پوشش به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: هویزه نمادی از استقامت و ایثار در کشور محسوب می شود چرا که این مردم در مقابل قصاوت و سنگدلی صدام با مقاومت و پایداری برای حفظ خاک میهن اسلامی ایستادگی کردند.

وزیر نفت در ادامه در خصوص تحصیل جوانان این منطقه گفت: آموزش های کنکوری در مناطق هویزه و دشت آزادگان مانند درخت کنکور هستند و بی شک دانش آموزان نیز با این نوع آموزش در سرنوشت خود تاثیر گذارند.

وی افزود:کلاس های مهارت آموزی نیز برای فرزندان این مناطق برگزار شده و مهارت آموزان به هیچ عنوان نگران اشتغال خود نباشند.

وزیر نفت ادامه داد: دانش آموزانی که نمرات ممتازی در کنکور کسب کنند هزینه های تحصیل آن ها را تامین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط منطقه نیاز است که دانش آموزان در رشته های مورد نیازی که از سوی نفت اعلام می شود تحصیل کنند تا برای جذب شرایط آسانی داشته باشند.

زنگنه گفت:استفاده از نیروهای فرهنگی و آموزشی بومی برای کلاس های کنکور در این مناطق شایسته است اما باید کیفیت کار نیز باید مدنظر قرار گیرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت چهارشنبه شب به منظور حضور در چند برنامه وارد اهواز شد و مورد استقبال شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مدیران صنعت نفت قرار گرفت .

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219980

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر