1

وزیر کار‌: در دولت تدبیر و امیدشیوع اعتیاد ۳۵درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 220000
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۱۸

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شیوه های مبارزه با اعتیاد برای نخستین بار تغییر کرد و توانستیم شیوع اعتیاد را ۳۵درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،’علی ربیعی’ در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: در دولت گذشته سفارشی برای شیوع اعتیاد صورت گرفت که وقتی آمار بیش از سه میلیون ارائه شد بالاترین مسئول اجرایی دولت قبل نپذیرفتند و آمارهای را به کمتر از ۲ میلیون کاهش دادند.
وی توضیح داد: کاهش ۳۵درصدی اعتیاد در دولت یازدهم نه به دلیل بگیر و ببند و روش های انتظامی بود بلکه با ایجاد فضای امنیت روانی توانستیم به طور چشمگیری اعتیاد را مهار کنیم.
وزیر کار با اشاره به شکل های مختلف اعتیاد در گروههای اجتماعی گفت: هم اکنون اعتیاد رابطه مستقیمی با فقر ندارد . اعتیاد در میان شاغلان و حتی در دانشگاهها در میان زنان را می توان مشاهده کرد.اعتیاد به دلایل دیگر در جامعه داشت افزایش می یافت.
وی با بیان اینکه طی ۳٫۵سال گذشته در جامعه آرامش اتفاق افتاده است گفت:بجای روش های سخت و انتظامی حل مسئله اعتیاد را به سوی آرامش و جامعه محور سوق دادیم. برای درمان اعتیاد،خانواده بزرگترین محور درمان فرد معتاد است، معالجه جامعه محور .
ربیعی گفت: متاسفانه چند سمن که می خواستند حول محور اعتیاد کار کنند از دولت گذشته معطل مانده بودند که به آنها مجوز دادیم .مسئله اعتیاد موضوعی ملی است و همه اقشار جامعه باید برای حل آن مشارکت داشته باشند.
وی گفت: مسئولیت جمع کردن معتادان را از خیابان ها وزارت رفاه بر عهده گرفت.در مراکز نگهداری از پزشک، تیم روانشناس و کارشناس ارتباط با خانواده برای دوره های درمانی که پیشتر یک ماهه بود هم اکنون به سه تا شش ماه افزایش یافته است،استفاده می کنیم.
وی با اشاره به روش درمان گفت:روش درمان متادون روش مناسبی نیست بلکه با تدابیری که اتخاذ شده حتی برای برخی از معتادان توانسته ایم شغل هم ایجاد کنیم.
وی از تخصیص اعتبار ۶۰میلیارد تومانی برای درمان معتادان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220000

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر