1

اقتصاد کشور با وضعیت مطلوب فاصله دارد/ باید خدا را شکر کنیم برجام نبود تحریم‌ها ادامه می‌یافت

  • کد خبر : 220066
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

سخنگوی دولت گفت: اگر برجام نبود و تحریم‌ها ادامه می‌یافت با مشکلات بسیاری در کشور مواجه می‌شدیم و ترامپ مانع بزرگی ایجاد می‌کرد، اگر خدا را شکر نکنیم خداوند از ما خشنود نمی‌شود.

 

خبرگزاری فارس: اقتصاد کشور با وضعیت مطلوب فاصله دارد/  باید خدا را شکر کنیم برجام نبود تحریم‌ها ادامه می‌یافت

به گزارش افق نیوز، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های چمخاله این شهرستان با ابراز خرسندی در حضور در جمع مردم لنگرود اظهار کرد: این شهر برای من تداعی بخش انبوهی از خاطرات دوران نوجوانی و جوانی است.

وی با مرور خاطرات گذشته خود از رشت و لنگرود و دوران نمایندگی مجلس، انتشار کتاب و … افزود: هرگز آن روزها را از خاطر نمی‌برم و بیشتر کتاب‌های خود را در این شهر تعریف کردم و نوشتم.

سخنگوی دولت به دوران تحریم و شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: در آن دوران با توجه به تحریم نیاز بود که مذاکراتی صورت گیرد و ظریف با ادبیات حقوق بین‌المللی در این زمینه تلاش بسیار کرد و زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم هر بشکه نفت ۱۰۴ دلار بود و در تحریم بودیم و می‌خواستند نفت را از انحصار ما خارج کنند.

وی برجام را عاملی مهم در رفع تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: اگر برجام نبود و تحریم‌ها ادامه می‌یافت با مشکلات بسیاری در کشور مواجه می‌شدیم و ترامپ مانع بزرگی ایجاد می‌کرد، اگر خدا را شکر نکنیم خداوند از ما خشنود نمی‌شود.

نوبخت سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر مزایای برجام عنوان کرد و ادامه داد: پروژه‌ای مانند کنارگذر لنگرود که سال‌ها از آن می‌گذرد نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و در این دولت سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گرفت.

وی گفت: چرا می‌گویند هیچ اتفاقی طی چهار سال گذشته در کشور رخ نداده است، دولت روحانی کشور را از محاصره اقتصادی ناجوانمردانه بیرون آورد و ایران برای نخستین بار در برجام با ۶ کشور قدرتمند دنیا مذاکره کرد و توانستیم کشورهای شرقی را با خود همراه کنیم.

سخنگوی دولت در حمایت از عملکرد دولت روحانی، خاطرنشان کرد: اذعان می‌کنم که امروز با وضعیت مطلوب اقتصادی فاصله داریم و با وجود اینکه توانستیم متوسط حقوق را دو برابر کنیم اما کافی نیست و هنوز کار دولت کامل نشده است.

وی با وعده افتتاح راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت تا چند ماه آینده، یادآور شد: مدیریت شایسته کشور گیلان را مورد توجه قرار داد و می‌توانیم همه چیز را درست کنیم و اعتبار پروژه راه‌آهن تأمین شده و باید زمین‌های اطراف مسیر این خط‌آهن خریداری شود.

نوبخت متذکر شد: وظیفه ما جبران عقب‌ماندگی گیلان در پروژه‌های عمرانی است و در بخش چای نیز هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز در نظر گرفته شده که بخشی از این مبلغ پرداخت شده و هرگز حاضر نمی‌شوم به مردم گیلان خیانت کنم و هر قدر بتوانم همه را به یک چشم نگاه کنم گیلان را نمی‌توانم فراموش کنم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220066

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر