1

وزیر کار: مقاوم‌سازی منازل مسکونی در نقاط زلزله‌خیز در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 220206
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۲۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید مقاوم‌سازی منازل مسکونی در مناطق و استان‌های زلزله‌خیز کشور در اولویت قرار گیرد.

علی ربیعی در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور از سوی بنیاد مسکن مقاوم‌سازی می‌شود. در این راستا باید تدبیری اندیشیده شود تا حداقل با انجام ۵۰ هزار واحد بیشتر مقاوم‌سازی منازل مسکونی در مناطق زلزله‌خیز در اولویت قرار گیرد.

به گزارش افق نیوز، وی با اشاره به اینکه اقدامات امداد و نجات و خدمات دستگاه‌های مسوول به خوبی در این حادثه انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: باید همه کارها در راستای ایجاد آرامش در منطقه صورت گیرد تا مردم بیشتر احساس امنیت کنند.

وزیر تعاون ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و مسوولان به ۲۴ روستای آسیب‌دیده سر بزنند و خدمات خود را به همین چند روز اکتفا نکنند.

ربیعی عنوان کرد: باید در ستاد بحران استان اطلاع‌رسانی‌ها ساماندهی شود تا از هر گونه ایجاد نگرانی در بحث روحی و روانی مردم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اعزام تیم‌های مشاوره روانی به مناطق آسیب‌دیده خاطرنشان کرد: طی رایزنی با بهزیستی پنج تیم متشکل از مشاوران در راستای ارائه خدمات مشاوره روحی و روانی به آسیب‌دیدگان در زلزله به روستاهای هدف اعزام خواهند شد.

وزیر تعاون با تاکید بر رعایت بهداشت محیط به لحاظ دفن بهداشتی احشام در زیر آوار مانده گفت: به تسهیلات ۴ درصد به خانوارهایی که دام‌های خود را در این حادثه از دست داده‌اند، اعطا خواهد شد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220206

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر