1

رییس سازمان بهزیستی: افزایش مستمری مددجویان انتخاباتی نیست/ آغاز بیمه معلولان ضایعه نخاعی

  • کد خبر : 220210
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۲۹

افزایش مستمری مددجویان مختص به زمان انتخابات نیست بلکه موضوع افزایش مستمری در شهریور سال ۹۵ در دولت مطرح شد و به رئیس جمهور قبل از قانون برنامه ششم افزایش مستمری را در قالب پیشنهاد ارایه کردیم.

انوشیروان محسنی، پیش از ظهر امروز در  سفر به مازندران و دیدار با کارکنان و پرسنل بهزیستی استان مازندران،  با اشاره به اینکه از ظرفیت افراد توانمند و کارآمد در معاونت‌های توانبخشی، امور بانوان و توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور استفاده شده است، گفت: با کمک  نیروهای حرفه‌ای و کارآمد در جشنواره میلان در بین ۱۸۰ کشور جهان، ایران رتبه پنجم را در بخش توانمندسازی خانواده و زنان کسب کرد.

به گزارش افق نیوز، محسنی بند پی با اشاره به توانمندی و اثر بخشی بانوان در بخش‌های پرسنلی و مدیریتی بهزیستی، گفت: در حال حاضر ۶۸ درصد از پرسنل بهزیستی مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند  و دلیل این امر  رویکرد استفاده از توانمندی بانوان در بخش‌های مختلف سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه از راه اندازی و توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهرستان کشور از جمله  در شهرهای، میاندورود، جویبار، سوادکوه، نور و عباس آباد  مازندران خبر داد و گفت: این اورژانس با حضور در محلات آسیب پذیر شهر نسبت به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی اقدام می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:  بهزیستی برای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تلاش همه جانبه، مستمر و پایدار دارد که این تلاش‌های فرآیندمحور برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها است.

رییس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: در ۱۰ آبان سال گذشته در حضور مقام معظم رهبری به عنوان اولین دستگاه به صورت علمی و تخصصی گزارش عملکردی ارائه کردیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: برای جلب اعتماد همکاران به مجلس رفته و درباره رتبه پایین حقوق نسبت به حقوق همه کارکنان مشمول مدیریت قانون خدمات کشور خواستار بازنگری شده و برای توانمند سازی از تجربه برخی کشورها استفاده شده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه بهزیستی در برنامه ششم توسعه محور و  الگوی ارائه خدمات درمان مدار  به جای مجرم نگر برای معتادین متجاهر جایگزین شده است، خاطرنشان کرد: امروز رویکرد بهزیستی در خدمات رسانی در بخش‌هایی همچون اورژانس اجتماعی، طرح اجتماعی نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان، آموزش‌های پیش از ازدواج، توانمندسازی و حمایت‌های روانی از جوانان و نوجوانان  و ثبت الکترونیکی طلاق در راستای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری اینکه بزرگترین طرح اجتماعی  نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان توسط بهزیستی در حال انجام است، گفت:  اقدامات مشاوره‌ای اثربخشی که در اورژانس‌های اجتماعی کشور انجام شد موجب شد در سال ۹۴  حدود ۲ هزار و ۸۸۰ زن و یک هزار و ۴۴۰ مرد با مداخلات به هنگام  از اقدام به خودکشی  نجات یافتند.

وی تاکید کرد: اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای دارای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مستقر و با خرید خدمت از نیروهای متخصص راه اندازی می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور، افزود: برای برخورداری مددجویان بهزیستی از تجهیزات کمک توانبخشی اقدامات خوبی صورت گرفت. در عین حال بیشترین حضور موثر و دیدار را از مراکز نگهداری سالمندان و مراکز بهزیستی داشته که نشان از توجه و اهتمام مجموعه دولت و سازمان در رفع  آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: افزایش مستمری مددجویان مختص به زمان انتخابات نیست بلکه موضوع  افزایش مستمری  در شهریور سال ۹۵ در دولت مطرح  شد  و به رئیس جمهور قبل از قانون برنامه ششم افزایش مستمری را در قالب پیشنهاد ارایه کردیم.

محسنی بندپی، با بیان اینکه همه معلولان ضایعه نخاعی از امروز تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند،  افزود: بنابر قوانین جامع حمایت از معلولان لازم است زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم و حمایت‌های لازم از آنها به عمل آید و البته دولت بنا دارد این حقوق را افزایش دهد.

رئیس سازمان بهریستی کشور همچنین از توقف شیب رشد طلاق خبر داد و افزود:  کاهش آن نیازمند عزم‌جدی است.

وی نگاه نرم‌افزاری و اجتماعی را در این‌ مسایل مثمر ثمر دانست و از راه اندازی مرکز رصد و پیمایش آسیب‌های اجتماعی تا یک ماهه آینده در مازندران خبر داد و افزود: مازندران به عنوان‌ پایلوت در حوزه توانبخشی مالی با نوآوری  در کشور می تواند با شناسایی خانواده‌های دارای  ۲ فرزند معلول که در حال حاضر فرزند نوزاد معلول دارند و معرفی آنان حرکتی مناسب انجام دهد. در این بخش بهزیستی تمام آزمایشات و خدمات را تقبل می‌کند تا  این خانواده یک‌فرزند سالم داشته باشند و همچنین مجوز چهار نیروی روانشناسی بالینی برای شیرخوارگاه ها داده می شود.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220210

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر