3

اجرای «سند ۲۰۳۰» کاملاً متوقف شده است

  • کد خبر : 221164
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ پس از تذکر رهبر معظم انقلاب کاملاً متوقف شده است.

 

خبرگزاری فارس: اجرای «سند 2030» کاملاً متوقف شده است

به گزارش افق نیوز/ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش  در سال جاری، اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ یک برنامه و تفاهم بین وزرای آموزش و پرورش جهان در جهت توجه به آموزش و پرورش است که بیش از ۲۵ سال در جهان سابقه دارد و در ایران تا سال ۲۰۱۵ تحت عنوان آموزش برای همه اجرا می‌شد.

وی در مورد علت نام‌گذاری این سند، گفت: از سال ۲۰۱۵ یک هدف گذاری ۱۵ ساله جدید انجام شد که تا ۲۰۳۰ تداوم دارد که با نام آموزش برای همه است؛ این سند ۲۰۳۰ سال پایانی برنامه ۱۵ ساله محسوب می‌شود.

زرافشان ادامه داد: بحث‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود مانند تعطیلی کلاس‌های قرآنی و کلاس‌های آمادگی دفاعی، از بین بردن ارزش‌ها، مسائل خودارضایی، همجنس‌بازی و به رسمیت شناختن جنس سوم، هیچ ارتباطی با این سند ندارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: در واقع چه در متن فارسی و یا انگلیسی هیچ یک از این عبارات در سند ۲۰۳۰ نیامده است؛ البته علی رغم اینکه هیچ یک از این عبارات در سند نیامده است، آموزش و پرورش و دولت برای دور کردن نگرانی از جامعه در مصوبه‌ای که در هیأت وزیران گذرانده است، تأکید کرده‌اند که هر گونه برنامه اجرایی و نظارتی که قرار است تهیه شود، باید بر اساس اسناد بالادستی و بر اساس سند تحول و نقشه جامع و سیاست‌های ابلاغی رهبری و سیاست‌های توسعه باشد که در این زمینه، برای جلوگیری از هر شائبه‌ای محکم کاری شده است.

وی بیان داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و طبق گفته ریاست جمهوری، یک نگرانی برای ایشان فراهم شده بود، این کار با دستور دولت و جهانگیری معاون اول، کاملاً متوقف است و به وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده تا هیچ اقدامی برای اجرای این سند صورت نگیرد.

زرافشان متذکر شد: در حال حاضر آن چه آموزش و پرورش و ریاست جمهوری نگران آن هستند، نکته‌ای بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان در ۱۷ اردیبهشت ماه فرمودند و آن هشدار نسبت به یک جریان مرموزی است که از خارج هدایت می‌شود و برای از بین بردن اعتماد مردم به آموزش و پرورش تلاش می‌کند؛ چرا که آنها متوجه شده‌اند در کجا دست بگذارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بنا بر تحقیقی که اخیرا انجام شده، هنوز اولین گروه مرجع اجتماعی مردم ایران معلم‌ها هستند و آموزش و پرورش اولین مرجع اجتماعی جامعه محسوب می‌شود. اگر اعتماد مردم نسبت به آموزش و پرورش را مخدوش کرده و از بین ببریم اینها سلب اعتماد نسبت به آموزش و پرورش می‌شود؛ این هشداری بود که رهبری آن را متذکر شدند و امروز بیشتر ناظر بر این موضوع بحث را توضیح دادیم که هیچ یک از این شائبه‌ها وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق این سند نه تنها ارزش‌ها و آمادگی دفاعی تضعیف نشده است؛ بلکه امسال از دو به ۳ ساعت افزایش یافته و معلم‌های آن نیز تأمین شده‌اند؛ ارزش‌های ایثار و شهادت نه تنها به شهید فهمیده منحصر نشده، بلکه شهید مدافع حرم و شهید هسته‌ای و یک شهید دختر دانش‌آموز به مجموعه‌ای که کودکان آشنا شوند، اضافه شده است.

زرافشان یادآور شد: اینها برای آن است مبانی جمهوری اسلامی را محکم‌تر کرده و استحکام نظام را بیشتر کنیم و عشق و علاقه فرزندان را نسبت به ارزش‌های جامعه افزایش دهیم. این بد اخلاقی‌هایی که اتفاق افتاد، می‌خواهد اینها را مخدوش کند و اصحاب رسانه باید کمک کنند تا این نگرانی از میان برود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد عرضه برخی اطلاعات آموزش و پرورش کشور به نهادهای بین‌المللی گفت: در واقع خودمان و توانمندی‌های خودمان را به جهان عرضه می‌کنیم وقتی که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ آمده که باید رتبه برتر منطقه باشیم؛ بر این اساس باید خودمان را در یک مقیاس بین‌المللی بسنجیم و ارزیابی درستی از جایگاه دیگر کشورها داشته باشیم. اجرای این سند و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود، کمک می‌کند که در شاخص‌های بین‌المللی جایگاه خود را به جهان معرفی کرده و دستاوردهای جمهوری اسلامی را در معرض داوری‌های جهانی قرار بدهیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر