3

خسروی: حاضرم دستمزد داوران را با جذب اسپانسر بدهم/ از سال ۸۶ هنوز از داوری پول طلب دارم

  • کد خبر : 221827
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۳۲

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: حاضرم دستمزد و هزینه مسافرت داوران را با جذب اسپانسر در فصل آینده بدهم به شرطی که در کارم دخالتی نشود.

 

خبرگزاری فارس: خسروی: حاضرم دستمزد داوران را با جذب اسپانسر بدهم/ از سال ۸۶ هنوز از داوری پول طلب دارم

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دستمزد داوران در لیگ برتر هفدهم گفت: فدراسیون فوتبال ۷ سال است که دستمزد داوران را ریالی افزایش نداده است. در سال ۱۳۸۹ مهدی تاج رئیس کمیته داوران شد و دستمزد داوران را زیاد کرد. اکنون که برخی از مربیان مثل فراز کمالوند می‌گویند باشگاه‌ها حق‌الزحمه داوران را بپردازند، پیشنهاد خوبی را مطرح کرده است، زیرا وقتی همه باشگاه‌ها به طور مساوی به داوران پول بدهند، هیچ اشکالی در داوری پیش نمی‌آید.

وی افزود: از سوی دیگر نظر برخی از مربیان مثل رضا مهاجری را هم قبول دارم که می‌گوید باشگاه‌ها نباید پولی به داوران بدهند، اما سوال من این است که پول اسپانسر داوران چه می‌شود؟ آیا داوران فقط باید ویترین تبلیغاتی باشند؟ اکنون اسپانسر داوران جایزه نیم‌فصل و پایان فصل را به داوران می‌دهد، پس چرا دستمزد داوران با وجود این اسپانسر که خوب هم کار می‌کند،‌افزایش پیدا نمی‌کند.

خسروی با اشاره به قضاوت‌های خودش در دهه ۸۰ عنوان کرد: در آن زمان بابت هر قضاوت ۱۵۰ هزار تومان دستمزد به داوران داده می‌شد، اما جالب است بدانید که هنوز از سال ۱۳۸۶ بابت پول اسپانسر من از آنها طلبکار هستم. به‌هرحال اگر بخواهند دستمزد داوران را به ۱۵ میلیون تومان برسانند کاری معقول است و من با آن موافقم، زیرا داوران در محیط کارشان نمی‌توانند پیشرفت کنند و مدام باید مرخصی بگیرند. خود من با ۵۶ سال سن هنوز کارمند هستم و شغل مدیریتی‌ام را به خاطر داوری از دست دادم، همین شرایط را حسین عسگری، یدالله سلیمانی و حتی علیرضا فغانی هم دارد.

وی افزود: مهدی تاج مدیر خوش‌فکری است و اگر هیأت رئیسه فدراسیون خیلی به بحث داوری توجه نمی‌کند، خود تاج می تواند به داوران بیش از گذشته توجه کند. سال ۱۳۸۹ قیمت پراید ۸ میلیون تومان بود، اکنون پراید ۲۰ میلیون تومان شده است، بنابراین باید دستمزد داوران هم چندین برابر شود.

این داور پیشکسوت همچنین به مسئولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد؛ حاضر است دستمزد، هزینه مسافرت داوران را در طول فصل آینده با جذب اسپانسر بپردازد، البته به شرط آنکه در کار او دخالتی نشود و او این توانایی را دارد که با جذب اسپانسر، دستمزد معقولی به داوران بدهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر