1

پایان سفر ۵ روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه/ وزیر خارجه به تهران بازگشت

  • کد خبر : 224844
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

وزیر خارجه ایران پس از سفری ۵ روزه به سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه و رایزنی با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تهران بازگشت.

 

خبرگزاری فارس: پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه/ وزیر خارجه به تهران بازگشت

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفری ۵ روزه به سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشورها راهی تهران شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز دوشنبه پنجم تیر ماه در سفری دو روزه به آلمان با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

وی در ابتدای حضورش در آلمان در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف پس از آن با شویبله وزیر دارایی آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان پس از آن در جمع ایرانیان مقیم آلمان حضور یافت و در دومین روز حضورش در آلمان در میزگرد مشترکی با حضور وزیر اقتصاد آلمان و با شرکت منتخبی از مدیران عامل و روسای شرکت‌ها و صنایع بزرگ آلمان شرکت کرد.

وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی‌ها با مقامات آلمان با «بریگیت زیپرایس» وزیر اقتصاد آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان از دیگر برنامه‌های دومین روز حضور ظریف در برلین بود. وزرای خارجه دو کشور پس از انجام رایزنی‌ در نشست خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ظریف همچنین با فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این دیدار دفتر مخصوص مهمانان کاخ ریاست جمهوری آلمان را امضاء کرد.

پایان بخش برنامه‌های دو روزه ظریف در برلین حضور در بنیاد مطالعاتی کوربر بود.

وی بامداد چهارشنبه هفتم تیر ماه نیز به منظور رایزنی با مقامات ایتالیا وارد رم شد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن حضور در نشست مرکز اروپایی روابط خارجی در شهر رم با نخست وزیر، رئیس مجلس نمایندگان و وزیر خارجه ایتالیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف روز پنجشنبه هشتم تیر ماه نیز وارد پاریس شد و در مدت اقامت دو روزه‌اش در فرانسه با «ژان ایوز لو دریان» وزیر خارجه و «ژرژ لارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه، در ضیافت شام جمعی از متفکران و تحلیلگران بنام و سر مقاله نویسان و اصحاب رسانه و قلم فرانسه شرکت کرد.

پایان بخش رایزنی‌های ظریف در فرانسه دیدار و گفت وگو با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود.

در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه ایران و فرانسه در حوزه‌های گوناگون و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. در این دیدار پیام کتبی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز تسلیم رئیس جمهور فرانسه شد.

ظریف عنوان کرد که در این پیام ریاست جمهوری نسبت به همکاری‌های دو‌جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نظراتشان را مطرح کرده بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در این دیدار درباره روابط دوجانبه و علاقه دو طرف نسبت به گسترش روابط دو جانبه تاکید شد و ماکرون تاکید کرد که فرانسه با جدیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر