1

 سالانه ۳۹۰ هزار مرگ و میر در کشور اتفاق می‌افتد/ بروند شکایت کنند

  • کد خبر : 226145
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

وزیر بهداشت در واکنش به فوت بیمار مبتلا به «ای بی» گفت: اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است، اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند.

 

 

افق نیوز، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خبری مبنی بر فوت یک بیمار مبتلا به بیماری «ای‌بی» که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: سالانه ۳۹۰ هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد.

وی تصریح کرد: اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید بروند شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.

وی افزود: ما هر بار که جلوی دوربین می‌آییم می‌خواهیم اخبار امیدوارکننده به مردم بدهیم نه اینکه مردم را ناامید کنیم. اگر هم تخلفی رخ داده باید به پزشکی قانونی، نظام پزشکی و قوه قضاییه مراجعه کرده و حتما پیگیری کنید.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان مصرف دارو در کشور،‌ گفت: مصرف ما در مقایسه با دیگر کشورها بالا نیست، اما در مقایسه با استانداردها قضیه فرق می‌کند. در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ما باید دقیق عمل کنند و بیمه‌ها خریدهایشان راهبردی باشد و با این کارها میزان مصرف دارو کاهش می‌یابد.

هاشمی گفت: اکنون در بسیاری از خانه‌ها می‌بینیم که اقلام دارویی انبار شده و این موضوع نشان می‌دهد که تجویز و مصرف دارو منطقی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «نفیسه» دختر ۲۷ ساله مبتلا به بیماری «ای بی» روز گذشته به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی در یکی از بیمارستان‌های دولتی فوت شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر