2

حجاج ایرانی برای سفر حج چقدر هزینه می‌کنند؟

  • کد خبر : 227973
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۵

هزینه بالاترین درجه کاروان حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پائین ترین درجه مبلغ ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است

به گزارش خبرآنلاین از اتاق تهران، از روز یکشنبه اعزام حجاج ایرانی به عربستان برای حضور در مناسک حج امسال آغاز شده است و امروز در مراسمی رسمی اولین حجاج تهرانی از فرودگاه امام عازم سفر به خانه خدا شدند؛ براساس اعلام سازمان حج و زیارت در مراسم امسال ۸۵ هزار و ۵۰۰ زایر ایرانی شرکت خواهند داشت که هم اکنون برای ۳۰ هزار نفر از حجاج ویزا صادر شده است. اما از نظر اقتصادی گردش مالی حج امسال برای ایرانی ها چقدر خواهد بود و ایرانی ها چقدر در راه سفر به خانه خدا هزینه می کنند. برای بررسی این موضوع باید دو نکته را مورد توجه قرار داد؛ اول هزینه خود سفر است و دوم هزینه ای که هر حاجی ایرانی در جریان سفر هزینه خواهد کرد.

هزینه سفر حج چقدر است؟

برای حضور در مناسک حج هر حاجی ایرانی بین ۹ میلیون و ۶۷۰ تا ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نسبت به درجه کاروان از نظر محل اقامت و… باید هزینه پرداخت کنند. محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت دو ماه پیش در این باره گفته بود:« مبالغ اعلام شده، هزینه تمام شده سفر است، اما با این حال با مساعدت بانک ملی مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان نیز صرفا برای ودیعه گذاران در سال های قبل، در هنگام واریز نهایی از مجموع هزینه سفر کسر می شود. به این ترتیب و با احتساب کسر مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مساعدت بانک ملی ( در واقع سود ودیعه ای است که متقاضیان سفر حج پیش از این پرداخت کرده اند)، هزینه بالاترین درجه کاروان حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پائین ترین درجه مبلغ ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.»

اما میزان کل هزینه هایی که حجاج پرداخت می کنند، چقدر است؟ برای محاسبه این عدد بهترین روش این است که میانگین بالاترین هزینه و پایین ترین هزینه را محاسبه کنیم ( ۱۱ میلیون ۷۱۰ هزار تومان ) و بعد آن را در عدد تعداد حجاج ایرانی ضرب کنیم که در این صورت به عدد بیش از هزار میلیارد تومان ( ۱۰۰۱۲۰۵۰۰۰۰۰۰ تومان) می رسیم که بخشی از آن به مقامات عربستانی پرداخت می شود ( برای برگزاری مراسم و هزینه هتل و…) و بخشی از آن نیز به سازمان حج و زیارت ایران پرداخت می شود برای اعزام حجاج، هزینه های برگزاری، پروازها و….

هزینه های طول سفر چقدر است؟

اگر در نظر بگیریم که در جریان سفر حج هر یک از حاجی های ایرانی به صورت میانگین تنها ۱۰۰۰ دلار ( با دلار ۳۸۰۰ تومان) برای سوغات و… در کشور عربستان هزینه کند و این عدد را در تعداد حاجی های ایرانی که ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر هستند ضرب کنیم به عدد ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار یا ۳۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خواهیم رسید.

مجموع هزینه ها چقدر خواهد بود؟

مجموع هزینه های حجاج ایرانی امسال در سفر حج با جمع کردن هزینه های سفر حجاج و هزینه های طول سفر حجاج به دست خواهد آمد که حدود هزار و ۳۲۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان خواهد بود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227973

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر