1

نقض برجام هزینه جدی دارد/ صهیونیست ها مهمترین چالش منطقه هستند

  • کد خبر : 229324
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پایبند نبودن به برجام قطعا برای طرف های ناقض آن هزینه جدی خواهد داشت.

به گزارش افق نیوز به نقل از صداوسیما، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در بنیاد صلح ساساکاوا اظهار کرد: پایبند نبودن به برجام قطعا برای طرف های ناقض آن هزینه جدی خواهد داشت و در صورت بروز چنین امری، ایران برای هر احتمالی آمادگی دارد.

وی با تشریح نتایج برجام در دو حوزه هسته ای و رفع تحریم ها، به ویژه پیشرفت اقتصادی ایران در یک سال و نیمی که از اجرای برجام می گذرد تاکید کرد: برجام از جایگاهی قوی در سطح بین الملل برخوردار است و نه تنها توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بلکه توسط مجموعه اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل مورد حمایت قرار دارد.

عراقچی بهانه جویی های آمریکا و اعمال بسته تحریمی به خاطر برنامه های موشکی ایران را امری غیرقابل پذیرش دانست و گفت: برنامه موشکی ایران که محصول توانمندی های مردم ایران است، صرفا دفاعی است و جنبه بازدارنده دارد.

وی با اشاره به سوابق روابط ایران و ژاپن گفت: این روابط همواره دوستانه و در جهت منافع دو کشور همراه با درک و احترام متقابل بوده است.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: در دوران بعد از تحریم ها، همکاری های اقتصادی ایران و ژاپن روند رو به رشدی را آغاز کرده است و انتظار می رود در آینده با سرعت بیشتری ارتقا و توسعه یابد و قابلیت ها و ظرفیت های دو کشور در مسیر همکاری های سازنده و موثر بیشتری قرار گیرد.

عراقچی همچنین به تبیین اوضاع منطقه خاورمیانه و چالش های آن پرداخت و فقر و نابرابری اقتصادی، رژیم های غیردموکراتیک و سرکوبگر، افراط گرایی و تروریسم و به ویژه بحران مزمن فلسطین و سرکوبگری های رژیم صهیونیستی را از جمله مهم ترین این چالش ها برشمرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و مشارکت ۷۳ درصدی افراد واجد شرایط به عنوان یکی از مظاهر قدرت ایران اشاره کرد و آن را موردی منحصر به فرد در بین کشورهای منطقه دانست.

عراقچی افزود: تروریسم تکفیری اکنون بزرگترین چالش منطقه است و خطرات آن نه فقط خاورمیانه بلکه کل جهان را تهدید می کند. مقابله با این تهدید به اجماع جهانی و همکاری همه کشورها نیاز دارد.

وی که برای یک دیدار دوجانبه در توکیو به سر می برد در مدت اقامت خود در ژاپن، دیدارهای متعددی با مقامات سیاسی و اقتصادی ژاپن و نیز شرکت ها و بانک های بزرگ این کشور انجام داد. در این دیدارها راه های گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و ژاپن به ویژه همکاری های اقتصادی در شرایط جدید ناشی از برجام و رفع تحریم ها مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229324

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر