2

نحوه پرداخت قسطی جرایم تخلفات رانندگی اعلام شد

  • کد خبر : 229440
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

پلیس راهور ناجا چند راهکار برای ابلاغ جرایم و پرداخت آنها پیش روی شهروندان گذاشته است. این راهکارهای ساده اولا به تسهیل دریافت جریمه ها و تخلفات کمک کرده ثانیا، سفر اضافی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، ثالثا اطلاعات صحیح و مطمئن به دستشان می رسد.

خبرگزاری فارس: نحوه پرداخت قسطی جرایم تخلفات رانندگی اعلام شد

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: رانندگان با ارسال بارکد ١٧ رقمی پشت کارت (vin)، به شماره پیامک ١١٠١٢٠٢٠٢٠، آخرین وضعیت تخلفات معوقه خودروی خود را استعلام کنند.

سرهنگ کرمی اسد ادامه داد: شهروندان با این کار بدون مراجعه به جایی می توانند وضعیت جریمه وسایل نقلیه خود را استعلام کنند. همچنین اگر تصمیم پرداخت همین جریمه را داشته باشند می توانند بعد از وارد کردن وی آی ان، ستاره اضافه کرده و به همین شماره پیامک ارسال کنند.

وی توضیح داد: سیستم علاوه بر مبلغ جریمه، شناسه قبض و پرداختی را در اختیار هم وطنان قرار می دهد و رانندگان می توانند نسبت به پرداخت قبض جدید اقدام کند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: رانندگان همچنین می توانند با ورود به سایت راهور rahvar120.ir نسبت به استعلام تخلفات خود اقدام کنند.

سرهنگ کرمی اسد در این باره گفت: البته سایت راهور١٢٠ در بازه های زمانی چند روزه آپدیت می شود، قطعا اطلاعاتی که در اختیار هموطنان قرار می دهد اطلاعات به روزی نیست و صرفا برای اطلاع رسانی خواهد بود. پس اگر هم‌وطنی، قصد دارد که تمام معوقات خودرویش را پرداخت کند، بهترین راهکار استعلام پیامکی یا مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ١٠ و مراجعه به واحدهای اجراییات.

وی با اشاره به این که این ٣ منبع می توانند اطلاعات به روزی را در اختیار رانندگان قرار دهند، گفت: سایت راهور همین اطلاعات را با اختلافی چند روزه در اختیار هم وطنان قرار می دهد.

شهروندان می توانند جرایم خود را به صورت اقساط پرداخت کنند

سرهنگ کرمی اسد همچنین با اشاره به اینکه، امکان فوق العاده جالبی که سایت راهور ١٢٠ برای هم وطنان فراهم کرده این است که می توانند نسبت به پرداخت موردی یا همان “قسطی” جرایم راهنمایی و رانندگی اقدام کنند، توضیح داد: هموطنان می توانند با مراجعه به سایت راهور، اطلاعاتی را که لازم است ثبت کرده و وارد سابقه تخلفات خودرو شوند. سیستم به صورت هوشمند، برای هر ردیف تخلف، شناسه قبض و پرداخت تعریف می کند. هر شهروند می تواند با وارد کردن شناسه قبض از طریق خودپرداز و یا درگاه های عابربانک ها، جریمه را به صورت جداگانه و موردی پرداخت کند. ٢۴ ساعت بعد از پرداخت، جریمه پرداخت شده از لیست تخلفات حذف می شود.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین رانندگانی که قادر به پرداخت یکباره جرایم خود نیستند، بهترین راهکار پرداخت به صورت مرحله ای و قسطی و مراجعه به سایت راهور ١٢٠ است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229440

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر