1

استقلال و امنیت کشور متأثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان است/ تلاش دشمن برای انحراف جوانان از مبانی اعتقادی

  • کد خبر : 229496
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر اکنون شاهد استقلال و امنیت بی‌نظیر کشور در منطقه هستیم متأثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان و غیورمردان کشور اسلامی است.

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش کشوری آزادگان اردوگاه موصل ۲ اظهار کرد: ۲۶ مردادماه، روز آزادی فرزندان سلحشور ملت قهرمان ایران و رادمردان شجاعی است که حُریّت و سربلندی را به نمایش گذاشتند.

وی بابیان اینکه ۲۶ مردادماه همیشه به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز برای ایران است که فرزندانمان پس از سال‌ها ایستادگی در مقابل سختی‌ها و مشکلات دوران اسارت پای به میهن اسلامی نهاده و با بوسه بر خاک وطن آزادگی و سربلندی را به رخ جهانیان کشیدند، گفت: آزادگان سروقامتانی هستند که بر تکیه بر ایمان قله‌های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با مقاومت و پایداری در برابر دشمن بعثی طعم تلخ شکست و ناکامی را بر متجاوزان این مرزوبوم چشاندند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مرداد سالروز ورود مردانی است که با ایستادگی و صلابت در دوران اسارت و با ورود خود افتخار مضاعف به انقلاب بخشیدند، گفت: آزادگان در بند اسارت نیز دست از استقامت نکشیده و با استقامت خود انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کردند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در وصف آزادگان می‌فرمایند که آزادگان شرایط سختی را گذرانده ولی با استقامت، دل‌بستگی به اسلام و انقلاب موجب افتخار ملت ایران در برابر دشمنان شدند.

امام‌جمعه تبریز با تأکید به اینکه آزادگان از آزمون دشوار اسارت بیرون آمده و رنج غربت و فراق را ایثارگونه به دوش کشیدند تا اقتدار و سربلندی ایران را تجلی دهند، بیان داشت: آزادگان نشانه‌های ایثار ملت بزرگ و سربلندی ایرانی هستند که در برابر دشمن سر خم نکرده‌اند و بدون تردید عزت انقلاب مرهون ایستادگی آزادگان است.

وی ابراز کرد: اگر امروز شاهد استقلال و امنیت بی‌نظیر کشور در منطقه هستیم متأثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان و غیور مردان کشور اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه آزادگان روحیه مجاهدت مضاعف داشتند چراکه در میدان رزم نیز مجاهدت خود را نشان دادند، افزود: از سوی دیگر آزادگان با صلابت در شکنجه‌‌گاه‌ها صلابت ایران را نشان دادند.

وی بیان داشت: آزادگان تمام توان و همت خود در راه خدمت به انقلاب اسلامی، سازندگی، توسعه کشور به کار گرفته و ازجمله پیشگامان سازندگی و آبادانی کشور ایران محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز دشمنان جوانان را با تبلیغات گسترده مورد هدف قرار داده‌اند و در این دوران نیاز به ایفای  نقش آزادگان در تقابل با آنها بسیار مهم است.

آل‌هاشم با تأکید به اینکه در مقطع فعلی استکبار جهانی با صرف هزینه‌های هنگفت و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای سعی در تهی کردن افکار جوانان دارند، ادامه داد: دشمن در تلاش برای انحراف فکر جوان از مبانی اعتقادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری مجدد اهمیت نقش آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در تقویت و تغذیه و فکری جامعه برای تقابل با هجمه فکری، ابراز کرد: مهم‌ترین نقش آزادگان انتقال فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: دوران ۸ سال دفاع مقدس به فرموده رهبر انقلاب اسلامی اوج افتخارات ملت ایران بوده و ازاین‌رو باید  برای حفظ و انقلاب ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، دنباله کننده  این فرهنگ باشیم و در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی قرار دهیم.

آل‌هاشم با تأکید به مسئولیت سنگین انتقال فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، بیان کرد: آزادگان باید نهایت جدیت را در این زمینه داشته و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که اگر بخواهیم انقلاب را بیمه کنیم باید این شور و شوق و این حرکت عمومی و بسیج ملت را روزبه‌روز تقویت کنیم ما نیز به‌عنوان آزادگان، نقش خود را در زمان حال ایفا کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229496

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر