1

ساختن بُت از مریم میرزاخانی مشکلی از زنان حل نمی‌کند

  • کد خبر : 230225
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است اقداماتی نظیر نامگذاری خیابانی به نام مریم میرزاخانی یا در نظر گرفتن مدالی به نام او در راستای قهرمان سازی است و مشکلی از جامعه زنان ایرانی حل نخواهد کرد.

 
 طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با ضرورت توجه به جامعه زنان به ویژه در عرصه‌های علمی پس از فوت مریم میرزاخانی نابغه ریاضی، گفت: برنامه و هدفی برای قدردانی از توانمندی‌های زنان کشور و پاسداری از ارزش‌های نیمه‌ای از جامعه در نظر گرفته نشده است و نمودی عینی و شفاف از این مسئله که پس از مرگ مریم میرزاخانی به جامعه زنان توجه بیشتری شده یا توجه‌ها جلب این جامعه شده، مشاهده نکرده ام.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاق تلخ تنها سبب شد جامعه مدتی از این زن یک قهرمان و بت بسازد و اقدام به نامگذاری خیابانی به نام وی یا در نظر گرفتن “مدال مریم میرزاخانی” جهت اهدا به زنان نخبه ایرانی نیز تنها در راستای همان شعارزدگی و قهرمان پروری است؛ درواقع هدف و برنامه‌ای جهت تغییر نوع نگاه به جامعه زنان وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جامعه زنان به معنای واقعی و دوری از شعارزدگی در این رابطه، گفت: متاسفانه در سطح اقتصادی تلاشی برای پرورش جامعه‌ای متوسط به لحاظ اقتصادی و فرهنگی نشده و جامعهای که طبقه متوسط ندارد مدام در حال قهرمان سازی است.

سیاوشی شاه عنایتی ادامه داد: این در حالی است که خانواده مریم میرزاخانی بسیار تاکید دارند؛ وی فرد بسیار معمولی بوده که صرفا تلاش بسیاری داشته است اما ما می‌خواهیم از این بانو پس از مرگش در حالی که در دوران حیاتش هیچ شناختی نسبت به او نداشتیم یک بت و قهرمان بسازیم نه آن که از سبک و شیوه زندگی او بیاموزیم و این ادامه همان زندگی به دور از واقعیت و قهرمان سازی است بنابراین نمی‌توان گفت؛ توجهی به جامعه زنان جلب شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه باید به زنان جهت رشد و دستیابی به موفقیت نگاه واقعی داشت و توانمندی‌های آن‌ها را در نظر گرفت، افزود: قهرمان سازی از افرادی مانند مریم میرزاخانی مشکلی از جامعه زنان ایرانی حل نخواهد کرد بلکه باید سبک زندگی و نوع تفکر مبتنی بر تلاش و گوشش وی را در جامعه تسری داد./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر