1

متن کامل وصیت نامه مهدی کروبی+ تصویر

  • کد خبر : 230320
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

شهید کروبی در وصیت‌نامه خود آورده است: برادرم هادی از تو می‌خواهم که سلاحم را بر دوش بگیری و حامی اسلام باشی.

ساجد: شهید «مهدی کروبی» اول مهر۱۳۴۷ در محله قلهک چشم به جهان گشود. وی بعد از انقلاب وارد کمیته شد و با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌‌های غرب و کردستان حضوری فعال داشت و به عضویت سپاه درآمد.
مهدی کروبی
شهید کروبی بعد از مدتی به فرماندهی واحد پدافند از لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) منصوب شد که سرانجام ۳۱ تیر ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۱ در مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وصیت‌نامه شهید «مهدی کروبی»
«بسمه تعالی
چند سطری نیز با شما سخن بگویم که راه بنده و راه کلی شما را در برگه جدا مشخص کردم و امیدوارم توفیق حرکت در این راه مقدس نصیبمان گردد تا در جوار حق تعالی همگی همنشین با فاطمه (س) و بچه‌هایش باشیم و بتوانیم در برابر علی علیه السلام سربلند کنیم و ادعا کنیم که ما نیز از شیعیان شما هستیم و تا حد توان به وظیفه عمل کردیم و حال شما دست ما را بگیر و شفاعت کن. ان شاءالله
در رابطه با شما ای پدر گرامی‌ام فقط مرا حلال کنید و از سر تقصیرات من درگذرید که نتوانستم دین فرزندی، که برگردنم بود را ادا کنم و خواهشی که از شما دارم اینکه آبروی اسلام و انقلاب و امام خمینی را با عملکرد و صبر و بردباریتان حفظ کنید که صاحب اصلی خداست و در وصیت من تعمق کنید (و از شخص روحانی با روش اسلامی انقلابی بخواهید بشکافد برایتان) و چگونگی شهادت برایتان فرق نکند، اصل روح آدمی است که به ملکوت اعلی برود، جسم که ارزش ندارد اگر وقت شد سر قبر شهدای گمنام بهشت زهرا بروید.
و اما همسر گرامی‌ام تو در این مدت کم که مونس من بودی همانطور که به یاد داری صحبت‌هایی کرده‌ایم ولی از باب تذکر عرض کنم.
۱- اگر شهید شدم و جنازه‌ام آمد که تکلیف مشخص است. اگر بچه‌ای در کار بود، ان‌شاءالله به دنیا می‌آید و شما هم همینجا بمانید و اگر باز هم خواستید بروید در رابطه با بچه هر دستوری که شرع مقدس داد همان بشود. یعنی اینکه یا پیش پدر بنده بماند و یا شما ببرید و یا بهتر است زن عمو منور او را بزرگ کند.
۲- اگر مفقود شدم و اثری از بنده نبود طبق مسئله یک عمل کنید.
۳- اگر اسیر شدم و شما مطلع شدید که زنده و اسیرم باز هم بعد از مدت ۳ ماه می‌توانید طبق مورد ۱(طلاق) عمل کنید و به سراغ زندگی‌تان بروید. اموالی که الحمدا… نداریم ولی همان مختصر در هر حالت به شما تعلق دارد و در آخر بنده را حلال کن و عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در این یکسال و اندی کوچکترین خدمتی به تو بکنم فقط می‌توانم قول دهم که اگر به وظایف حزب اللهی بودنت عمل کنی در آن دنیا جزء زنان مومنه شفاعتت کنم، تا با هم باشیم. (به اذن ا…) و حتما ازدواج کن با یک فرد مومن. برادرم هادی از تو می‌خواهم که سلاحم را بر دوش بگیری و حامی اسلام باشی، حال چگونه اینکار را باید انجام دهی.
۱- با درس خواندن و مبارزه با جهل جامعه و جهاد در جبهه فرهنگی و رسیدن به خودکفایی کشور
۲- همراه بودن با بسیج و سپاه و جبهه و هیئت و …جهت استقامت داشتن و شارژ بودن در این راه
۳- تزکیه نفس و جهاد اکبر که دنبال مظاهر فساد و علائق دنیایی نرفتن و با دوست بد همنشین نشدن و …
این سه نکته شامل کلیه‌ برادران می‌باشد.
برادرانم محمد و علی تزکیه نفس کنید روحیه مساعدی برای خانواده‌هایمان باشیم، مراقب صراط مستقیم آنها.
مدت ۷۲ روز روزه و ۱ سال نماز به خدا بدهکارم که در صورت تقبل بین دوستان تقسیم شود و ادا کنند. (برادر کیانی این کار را انجام دهد.)
راجع به مهر همسرم دستور شرع این است که اموال برداشت شود ولیکن بنده که مالی ندارم و اثاث خانه هم که جهیزیه است پس به گردن وارث بنده است طبق شرع مقدس عمل نمایند.
در آخر آرزوی طول عمر ـ سلامتی ـ عاقبت به خیری داشتن حزب الله برای پدر ـ همسر ـ برادر و خواهران و بچه‌هاشان و شوهرانشان و اقوام و دوستان داریم.
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد (ص) و مماتی و ممات محمد و آل محمد (ص)
مهدی کروبی
۶۴/۱/۲۸»
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر