2

آیا لیست سیاهی از تهیه‌کنندگان در تلویزیون وجود دارد؟

  • کد خبر : 230323
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

غلامرضا الماسی با شرح پروسه انتخاب سریال برای شبکه پنج، از نحوه همکاری با تهیه‌کنندگان با شبکه‌های تلویزیونی گفت.

 

افق نیوز/ شبکه پنج سیما که در گذشته برخی از ماموریت‌های خود را به شبکه‌های دیگر واگذار کرده بود اخیراً‌ این فعالیت‌ها را از سرگرفته و قصد دارد مخاطبانش را دوباره به خود جذب کند. راه اندازی گروه کودک و البته ساخت سریال از جمله این فعالیت‌ها است. با غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج در رابطه نحوه انتخاب داستان برای مجموعه‌های این شبکه به گپ و گفت نشستیم.

سریال­‌هایی که در شبکه پنج در حال تولید یا نگارش هستند،‌با چه پروسه‌ای انتخاب و تایید می‌شود?

الماسی: معمولاً چند روش وجود دارد، ساده­‌ترینش این است که خود تهیه‌­کننده، نویسنده یا کارگردان طرح را ارائه می­‌دهد به گروه و بررسی می­‌شود و بعد کم­‌کم عوامل کنار هم قرار می‌­گیرند و کار را پیش می‌برند.روش دیگرش این است که از افرادشناخته شده در تلویزیون که طرح و موضوع خاصی دارند درخواست می‌شود تا تولید سریالش را آغاز کند. یک بخش جدی­ترش هم این است که با توجه به مجموعه رویکردها و موضوعات و سیاست­‌های گروه و شبکه، موضوعی را به صورت مشخص به افراد سفارش می­‌دهیم. در واقع هر چقدر ما بتوانیم به سمت سفارش برویم هم مسیرمان کوتاهتر خواهد شد و هم موضوعات پخته­‌تر و مشخص­تر به تولید خواهند رسید.

بخش دیگر تولید هم اینگونه است که می‌بینیم چه کسانی چه کارهایی را انجام دادند. معمولاً در ژانر یا فضایی که قبلاً‌این افراد کار کرده‌اند از آنها کار خواسته می‌شود. مثلاً کسی که ملودرام کار می‌­کند در فضای کمدی به او سفارش نمی‌دهیم.

تا حالا شده به خاطر بدحسابی­‌های تهیه­‌کننده با عواملش شما از پذیرفتن طرح های مجموعه های جدیدش امنتاع کنید؟

الماسی:طبیعتاً اگر شما تهیه­‌کننده‌ای داشته باشید که به هر دلیلی در فضای تولید و پروژه­‌ها چه از نظر اخلاقی و چه از نظر مالی بداخلاقی کنددر لیستی قرار می‌­گیرد که خیلی با او دیگر نمی­‌توانید کار بکنید.

شما چنین لیستی دارید؟

الماسی: لیست به معنای لیست مشخص نه. معمولاً اسامی یک بخشی از افراد رسماً اعلام می­‌شود که ممنوعیت کار دارند ولی غیر از آن هر شبکه‌­ای فضای ذهنی در رابطه با تهیه‌­کننده­ایی که ترجیح می‌دهد با آنها کار کند دارد. وقتی می‌بینید یک تهیه کننده بعد از پایان یک پروژه هزار مشکل برای عوامل و شبکه ایجاد کرده است، طبیعی است که ترجیح می­‌دهید دیگر با او کار نکنید. ولی اینکه از اول یک گاردی نسبت به مجموعه تهیه‌­کننده و عوامل تولید وجود داشته باشد نه اینطوری نیست.

آیا موضوعاتی است که اولویت ساخت سریال در شبکه پنج باشد؟

الماسی: طبیعتاً این در هر شبکه‌­ای بسته به سیاست­هایش وجود دارد. ولی واقعیتش سریال سازی مانند گروه­‌های دیگر برنامه­‌سازی نیست که فکر کنیم تا بخواهید یک موضوعی را طراحی بکنید، به متن تبدیل شود و به تولید برسد. سریال سازی شاید نزدیک به حداقل یک‌سال یا دو سال زمان می‌خواهد. معنایش این است که سیاستگذاری شما در حوزۀ سریال، سیاست­‌های کلانتر و بلندمدت‌­تر است. اما مجموعۀ موضوعاتی که وجود دارد به صورت جدی خیلی دستخوش تغییرنمی‌­شود. مثلاً فرض کنید بحث جوان، اشتغال، اعتیاد، خانواده و طلاق. البته ممکن است شما چهار تا کار بسازید و بگویید من راجع به طلاق فعلاً نمی‌­خواهم کار بسازم. این معنایش این نیست که آمار طلاق پایین آمده است. با این حال این مجموعه موضوعات همیشه در اولویتِ تلویزیون و رسانه است.

تا پایان فصل تابستان در مجموع چند سریال کلید می­‌خورد؟

الماسی: امیدوارم بتوانیم ۶ سریال را کلید بزنیم.

تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230323

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر