1

شرایط برای احداث هتل‌های لوکس در اردبیل مهیا است

  • کد خبر : 232314
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل گفت: شرایط برای احداث هتل‌های لوکس در اردبیل محیا است و سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کند.

کریم حاجی‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل تا امروز ۴ موافقت اصولی برای احداث هتل پنج ستاره صادر شده است، اما به دلیل مشکلات مالی، سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند تا کنون پروژه‌های خود را آغاز کنند.

وی افزود: هتل‌های ۵ستاره و ۴ستاره از هزینه‌های پروانه شهرداری اردبیل معاف و از تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی نیز برخوردار هستند.

حاجی زاده تصریح کرد: شرایط برای احداث هتل‌های لوکس در اردبیل مهیا است و سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر مصوبه‌های حمایتی در این زمینه دارند از این رو هرکس تمایل به سرمایه‌گذاری در استان اردبیل داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم و  قول مساعد همکاری می‌دهیم.

وی درباره منطقه شهریئری بیان کرد:  محوطه باستانی شهریئری نگرانی‌هایی را در بین علاقه‌مندان آثار تاریخی منطقه و کشور ایجاد کرده است که در صدد رفع این نگرانی هستیم.

حاجی زاده ادامه داد: در این محوطه تاریخی دو فصل کار باستان‌شناختی صورت گرفته و در دولت‌های قبل نیز طرح هایی برای حفاظت از این منطقه ارائه شده اما به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان گفت: محوطه باستانی شهریئری در حال حاضر وضعیت کنترل شده‌ای دارد اما اولویت ما احداث  ساختمان سرپوشیده برای محوطه است تا این آثار ارزشمند در معرض هوازدگی قرار نگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232314

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر