1

آمانو: بر اساس پروتکل الحاقی، فرقی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی نیست

  • کد خبر : 232974
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید هرگاه نیازی احساس شود، آژانس تقاضای دسترسی خواهد داد و در این خصوص تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود نداشته و این در خصوص تمامی کشورها صادق است.

خبرگزاری فارس: آمانو: بر اساس پروتکل الحاقی، فرقی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی نیست/رژیم راستی‌آزمایی در ایران، قوی‌ترین است

به گزارش افق نیوز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری خود در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس، تصریح کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام، پروتکل الحاقی را در ایران اجرا کرده است. بر اساس این پروتکل، هرگاه نیازی احساس شود، آژانس تقاضای دسترسی خواهد داد و در این خصوص تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود نداشته و این در خصوص تمامی کشورها صادق است.

وی در این کنفرانس خبری با سوالی در خصوص دیدارش با نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مواجه شد اما تصریح کرد که جزئیات این دیدار دیپلماتیک را فاش نخواهد کرد.

آمانو اظهار داشت که از روز اجرا، دسترسی‌های مکمل در ایران وجود داشته است و این دسترسی‌ها ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد که در ادبیات آژانس چیزی به نام سایت مشکوک وجود ندارد، اگر گزارشی از یکی از کشورها برسد، بررسی خواهد شد و در صورت نیاز، تقاضای دسترسی داده خواهد شد.

وی در خصوص رژیم بازرسی‌ها در ایران بر اساس برجام نیز اظهار داشت پیش از برجام ما در حال اجرای بخشی از پادمان بودیم اما پادمان اکنون در ایران به طور کامل اجرا می‌شود، همچنین پروتکل. رژیم راستی‌آزمایی در ایران قوی‌ترین رژیمی است که در حال حاضر وجود دارد. از نقطه‌نظر راستی‌آزمایی، برجام یک دست‌آورد مهم بوده است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تعداد بازرسی‌های مکمل از اطلاعات محرمانه است اما تعداد مزبور زیاد بوده است. راستی‌آزمایی بر اساس پروتکل الحاقی بر اساس همان روشی که در کشورهای دیگر صورت می‌پذیرد، در جریان است. تعداد دسترسی‌های مکمل در ایران بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر بوده است.

آمانو تاکید کرد که هنوز سال‌های زیادی مانده تا بتوان تمام اقدامات فعلی و گذشته هسته‌ای ایران را کاملا تائید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232974

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر