1

اعزام هیأتی از مجلس برای بررسی اوضاع مسلمانان میانمار

  • کد خبر : 233128
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعلام مراتب نگرانی جمهوری اسلامی درباره وضعیت مسلمانان به دولت میانمار توسط سفیر ایران در تایلند و اعزام هیأتی از مجلس برای بررسی اوضاع مسلمانان میانمار خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعلام مراتب نگرانی ایران از وضعیت مسلمانان به دولت میانمار/ اعزام هیأتی از مجلس برای بررسی اوضاع مسلمانان میانمار

به گزارش افق نیوز به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از جلسه فوق‌العاده صبح امروز کمیسیون متبوعش که با حضور مسئولان وزارت امور خارجه برای بررسی وضعیت میانمار برگزار شد، اظهار داشت: ضروری بود تعطیلات مجلس را برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار نیمه‌کاره گذاشته و از همکاران و مسئولان وزارت خارجه دعوت کنیم تا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور سفیر ایران در تایلند در میانمار، گفت: سفیر ایران در تایلند با حضور در میانمار، نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه‌ای با دولت میانمار اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد.

بروجردی همچنین با اشاره به سفری که قرار است مسئولان وزارت امور خارجه به میانمار داشته باشند تا اقلام اهدایی را به دست مسلمانان مظلوم روهینگیا برسانند، تصریح کرد: هاجر چنارانی نماینده نیشابور نیز به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با این هیأت همراه می‌شود تا در ارتباط با زنان آواره که در جمع چند ۱۰ هزار نفری آوارگان هستند، اقداماتی را انجام دهد، همچنین قرار است با نظر رئیس مجلس، هیأتی از نمایندگان برای بررسی اوضاع به میانمار اعزام شوند.

وی ادامه داد: بعد از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در فصل پاییز نیز شرایطی فراهم می‌شود تا نمایندگان به صورت داوطلبانه و به صورت نمادین حقوق یک یا چند روز خود را به مسلمانان میانمار اختصاص دهند، همچنین با صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر صحبت می‌شود تا کمک‌های بیشتری به آوارگان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: امروز مدعیان غربی حقوق‌بشر در قبال جنایات میانمار سکوت کرده و حتی به رئیس دولت این کشور هم جایزه صلح نوبل اهدا می‌شود، لذا نگاه غرب به حقوق‌بشر ابزاری است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی جهانی به صورت صوتی و تصویری، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در این زمینه پیشگام خواهد بود و باید بدانیم اقدامات رسانه‌ها می‌تواند صدای اعتراض ملت‌ها را به گوش دولت‌ها برساند و در نهایت با برانگیختن احساسات جامعه بشریت تأثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233128

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر