با خوردن این نوشیدنی ها خستگی رفع کنید

به گزارش افق نیوز، خداوند گیاهانی آفریده که سرشار از ویتامین C، کافئین، منیزیم، آهن و مواد مغذی دیگر هستند که با خستگی مقابله می‌کنند و انقباض عضلانی را کاهش می‌دهند.

جوشانده این گیاهان در رفع خستگی و تقویت انرژی افراد بسیار موثر است؛ بنابراین برای برطرف شدن خستگی‌تان پس از یک روز

پر مشغله کاری مصرف دمنوش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مواد اولیه برای تهیه دمنوش گلاب و دارچین

Image result for ‫دمنوش گلاب و دارچین‬‎

آب جوش (به ازای هر نفر یک الی یک و نیم استکان)

دارچین (نصف یک چوب)

شکر (به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری یا نبات به میزان لازم)

گلاب (به ازای هر نفر یک و نیم قاشق غذاخوری)

طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین

در یک قوری دارچین و گلاب را می‌ریزیم و آب جوش را به آن اضافه می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید به آن کمی عرق کاسنی یا نعناع نیز بیفزایید. در انتها شکر را نیز به آن می‌افزاییم. این دمنوش باید به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم دَم بکشد.

دمنوش رزماری

Image result for ‫دمنوش رزماری‬‎

مصرف ساقه و برگ‌های گیاه رزماری سبب تقویت انرژی بدن می‌شود و در رفع مشکلات گوارشی نیز تاثیر بسزایی دارد.

طرز تهیه دمنوش رزماری

برای تهیه دمنوش رزماری ۳۰ گرم ساقه‌ی رزماری را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. سپس محلول را صاف کنید و به مدت یک ماه، قبل از هر وعده غذایی یک فنجان بنوشید.

موارد منع مصرف دمنوش رزماری

استفاده از این گیاه برای افرادی که سابقه بیماری صرع یا غش دارند و همچنین برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

دمنوش گیاه جینسینگ

Image result for ‫دمنوش جنسینگ‬‎

۳ تا ۸ درصد ریشه جینسینگ از ماده‌ای به نام «جینسنوزید» تشکیل شده است که یک ماده تقویت کننده محسوب می‌شود. این گیاه همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است؛ بنابراین زمانی‌که دچار خستگی‌های گذرا هستید یا دوره‌ی نقاهت بیماری را می‌گذرانید مصرف جوشانده این گیاه می‌تواند کمک بسزایی به شما کند.

طرز تهیه دمنوش جینسینگ

۳ گرم ریشه‌ی خرد شده گیاه جینسنگ را با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و صبح‌ها یک فنجان از آن بنوشید. از این جوشانده حداکثر به مدت ۱۵ روز استفاده کنید. این گیاه ضداسترس است، اما مصرف طولانی مدت آن باعث تحریک سیستم اعصاب می‌شود.

موارد منع مصرف دمنوش جینسینگ

زنان باردار، افراد زیر ۱۶ سال و همچنین اشخاصی که دچار بی‌خوابی، فشارخون بالا هستند یا سابقه بیماری سرطان سینه دارند باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

دمنوش چای سبز با نعناع

Image result for ‫دمنوش چای سبز و نعنا‬‎

برگ‌های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین‌های A ، C و E هستند.

طرز تهیه دمنوش چای سبز با نعناع

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس چای را صاف و مقداری نعناع به آن اضافه کنید. افزودن نعناع به چای سبز خواص تقویت‌کنندگی چای سبز را افزایش می‌دهد. می‌توانید روزانه تا قبل از ساعت ۱۷ (۵ بعدازظهر) ۲ تا ۳ فنجان از این دمنوش بنوشید.

موارد منع دمنوش چای سبز با نعناع

زنان باردار و کودکان باید در مصرف دمنوش چای سبز با نعناع اعتدال را رعایت کنند همچنین افراد دچار کم‌خونی نباید روزانه بیش از ۴ فنجان از این دمنوش بنوشند.