2

“منصور غلامی” کیست؟

  • کد خبر : 235480
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

زمزمه‌های معرفی دکتر منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی همدان به عنوان وزیر علوم قوت گرفته است و بر اساس اعلام سخنگوی مجلس، دکتر غلامی فردا از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر دولت دوازدهم در وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

Image result for ‫دکتر منصور غلامی‬‎

زمزمه‌های معرفی دکتر منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی همدان به عنوان وزیر علوم قوت گرفته است و بر اساس اعلام سخنگوی مجلس، دکتر غلامی فردا از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر دولت دوازدهم در وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

افق نیوز،‌ هفدهم مرداد ماه امسال در حالی لیست ۱۷ نفره وزرای دولت دوزادهم از سوی رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که خبر از وزیر علوم پیشنهادی در این لیست وجود نداشت و این وزارتخانه نتوانست همانند وزارتخانه‌های دیگر روند طبیعی انتخاب وزیر را دنبال کند و طبق دوره‌های گذشته رییس‌جمهور برای اداره وزارت علوم از اختیار قانونی خود برای انتخاب سرپرست استفاده کرد و دکتر ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه را به‌عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد.

اگر چه طی این مدت گمانه‌زنه‌ها و اخبار زیادی از وزیر احتمالی علوم در دولت دوزادهم از سوی رسانه‌ها و منابع مختلف دولت اعلام شد و افراد به تکذیب یا به تایید این خبر پرداختند؛ اما اخبار اعلام شده نشان می‌دهد بلاتکلیفی سه ماه کلیدی‌ترین وزارتخانه کشور به سرانجام رسیده و قرار است دکتر منصور غلامی، رییس فعلی دانشگاه بوعلی همدان فردا از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

منصور غلامی چه کسی است؟

دکتر منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود. وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

منصور غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود. وی هم‌اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر