3

ادامه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

  • کد خبر : 235777
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

وزیرآموزش و پرورش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را دو هفته یکبار بررسی می‌کند؛ نتایج نشان می‌دهد مواردی وجود دارد که باید در آینده مد نظر قرار دهیم تا مشکلات قبلی در صندوق تکرار نشود.

وزیرآموزش و پرورش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را دو هفته یکبار بررسی می‌کند؛ نتایج نشان می‌دهد مواردی وجود دارد که باید در آینده مد نظر قرار دهیم تا مشکلات قبلی در صندوق تکرار نشود.

به گزارش افق نیوز ، سید محمد بطحایی شامگاه چهارشنبه و در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از خواسته‌های فرهنگیان این است که یک یا دو نفر از نمایندگان معلمان در هیأت امنا یا هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت داشته باشد که با تشکیل تیمی در حال بررسی زیرساخت‌های حقوقی این خواسته هستیم.

وی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته‌ای دو جلسه با حضور کارشناسان، گزارش‌های حاصل از تحقیق و تفحص را بررسی می‌کند و نتایج نشان می‌دهد مواردی است که در مسایل آتی صندوق ذخیره باید مورد توجه قرار دهیم و از طرفی در این ایام با تشکیل تیمی در حال بررسی زیرساخت‌های حقوقی این مسئله هستیم.

وضعیت معلمان حق التدریس’

وزیر آموزش و پرورش در باره وضعیت معلمان حق‌التدریسی گفت: این مسئله مربوط به دیروز و امروز نیست و همواره به این نیروها در آموزش و پرورش احتیاج داشته‌ایم اما به این معنا نبوده که یک روز این معلمان حق‌التدریس رسمی خواهند شد.

وی افزود: اخیرا مجلس کلیات طرح تعیین تکلیف این معلمان را تصویب کرد و در حال بررسی آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات است ما هم در آموزش و پرورش آمادگی داریم در رشته‌های مورد نیاز، با هماهنگی مجلس ، معلمان را از محل طرح به کار بگیریم و به حضور آنها رسمیت بخشیم که البته به معنای استخدام رسمی آنان نخواهد بود.

وضعیت بازنسشتگان ‘

بطحایی درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: این قانون مشکل جدی برای ما ایجاد نکرده و معلمانی که بیش از سی سال سابقه دارند به دلیل نیاز ما ادامه کار داده‌اند و هنوز از سیستم خارج نشده اند که بازنشسته محسوب شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سامانه جدید راه اندازی شده برای انتخاب مدیران گفت: یک گام مهم برای شایسته سالاری در انتخاب مدیران شروع شده و بنا داریم پست های مدیریت خالی را با توجه به اعلام شرایط افراد، پر کنیم تا حلقه بسته مدیریت از بین برود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر