1

آل‌سعود برای راضی نگه داشتن آمریکا بسیاری از احکام دین را نیز تعطیل کرده‌ است

  • کد خبر : 235868
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

امام جمعه اردبیل گفت: آل‌سعود برای راضی نگه داشتن آمریکا نه تنها اندیشه وهابیت بلکه از بسیاری از احکام دین را نیز تعطیل کرده‌اند.

عاملی

به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت در پرداخت الباقی وجه گندم به گندم‌کاران تسریع ایجاد کند چرا که بعضی از آنها در خرید بذر مورد نیاز برای کشت پاییزه با مشکل روبه‌رو هستند و بعضی دیگر مقروض بازار و بعضی دیگر در اثر تاخیر اقساط، زیر فشار ربا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از اختلال در تلفن‌های همراه که منجر به تماس‌های مضاعف می‌شود به شدت گلایه کرد.

وی با اشاره به دست‌اندازی و تجددخواهی رژیم آل سعود گفت: در اثر فشار افکار عمومی جهان و فشار دولت آمریکا، دولت سعودی مجبور به تجدید نظر کلی و اساسی در افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب شده است.

عاملی افزود: وزیر خارجه عربستان اخیرا در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه، پرده از اقدامات انجام شده دولت آل سعود برداشت و گفت” تا حال هزاران تن از کتاب‌های ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب را در آتش سوزانده‌اند”، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب گمراه کننده و سوء برداشت از دین است و باید از بین برود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آنها در موسم حج هر سال بیش از ۱۲ میلیون تیراژ از کتاب‌های وهابیت را چاپ و بین حجاج منتشر می‌کردند و همین کتاب‌ها باعث خون‌ریزی و قتل وحشتناک در منطقه شد و حالا که دنیا را محل آزمون و خطا کردند باید تاوان خطای خود را بدهند و عالم اسلام باید این مطالبه را از آنها داشته باشد تا آنها به این راحتی نتوانند از این جنایت وحشتناک خلاص شوند.

وی بیان کرد: وزیر خارجه سعودی همچنین گفت “هزاران خطیب نماز جمعه و ائمه جماعت را از منصب خود عزل و مسجد و تریبون را از آنها گرفتیم چون همه آنها تندرو بودند”، مراد او از تندرو، یعنی مروّج افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب و نیز وی اضافه کرد دولت ما در صدد است تا تغییرات ریشه‌ای در کتاب‌های درسی بدهد تا کتاب‌های درسی مدارس ما از تندروی خلاص شود، ما در حال بروز کردن نظام آموزشی خود هستیم تا دوری از هرگونه سوء برداشت از متون دینی، تضمین شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این نخستین بار است که دولت آل سعود به طور رسمی اسم وهابیت را سوء برداشت از متون دینی نام می‌نهد و آنها اخیرا درس جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تکفیر سایر فرق، مذاهب، ادیان و سخنان ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را از کتاب‌های درسی خود حذف کرده‌اند.

عاملی افزود: آنها برای راضی نگه داشتن آمریکا نه تنها اندیشه وهابیت، بلکه از بسیاری از احکام دین را نیز تعطیل کرده‌اند؛ دستور جواز خوانندگی زن در تلویزیون دولت عربستان و بلافاصله پخش ترانه‌های ام کلثوم از آن و دستور برگزاری رقص باله دختران و آوردن مربیان رقص باله از روسیه و دستور جواز افتاء زنان و غیره نمودی از آن است.

وی تصریح کرد: در برابر این خلاف‌ها، روحانیت وهابی دو طائفه شده‌اند، روحانیت رسمی از جمله هیئت کبار علماء می‌گوید “هرچه دولت تصمیم بگیرد شرعی است” از آن جمله سدیس امام مسجدالحرام است که طی یک سخنرانی در آمریکا اعلام کرد “استقرار و آرامش و امنیت و رفاه دنیا مرهون دو قطب است، آمریکا و آل سعود”، در برابر اینها جمع زیادی از علماء وهابی به وضع جدید اعتراض کرده‌اند و جمعی از آنها به زندان افتاده اند که این افراد شامل شیخ عبدالعزیز طریفی، شیخ خالد الراشد، محمد الحضیف، شیخ سلیمان العلوان و برخی دیگر است.

امام جمعه اردبیل گفت: معترضان، روحانیت رسمی را به شدت مورد هجمه قرار داده و هیئت کبار علما را هیئت کبار عملا یا مزدوران و شیوخ للایجار یا آخوندهای اجاره‌ای نام نهاده اند که با سکوت روحانیت رسمی هم مردودیت کتاب‌های محمد بن عبدالوهاب و هم خلاف شرع‌های دولت آل سعود به پای آنها نوشته می‌شود که این تحولات در نهایت پیروزی برای ایران و شیعه و اهل سنت است.

عاملی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج این تحولات، آگاهی بسیار ارزشمند اهل سنت ایران از ماهیت وهابیت و آل سعود است و نیز با این تحولات بزرگترین ضربه به مراکز آموزشی و دینی وهابیت زده شد به طوری که گزارشات حاکی از انصراف بسیاری از طلاب دانشگاه مکه و مدینه از تحصیل در این دانشگاه‌هاست که این تحولات نتیجه خون هزاران مظلومی است که با فتاوای دستگاه افتاء وهابیت ریخته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235868

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر