1

سیاست‌هاى کلى مقابله با سوانح، پس از ۱۲ سال هنوز عملیاتی نشده است

  • کد خبر : 237167
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نوشت: شخصا خود را موظف مى‌دانم از هم‌میهنان عزیز بویژه زلزله‌زدگان عذرخواهى کنم چراکه سیاست‌هاى کلى مقابله با سوانح طبیعى دوازده سال است که تصویب شده ولی قدم شایسته‌اى براى عملیاتى کردن آن انجام نگرفته است.

به گزارش افق نیوز،‌ سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادداشتی پیرامون زلزله اخیر در غرب کشور نوشت. متن این یادداشت به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله هموطنان متعهد، دولتمردان و نیروهاى مسلح و سازمانهاى امدادى به کمک زلزله زدگان شتافته اند و تاکنون قدمهاى مؤثرى برداشته اند که امیدوارم به کاهش فورى آلام مصیبت زدگان بیانجامد.

من شخصا خود را موظف مى دانم از هم میهنان عزیز بویژه زلزله زدگان عذر خواهى کنم چراکه سیاستهاى کلى مقابله با سوانح طبیعى بویژه زلزله در ١٣٨۴ تدوین و ابلاغ شده است و اکنون دوازده سال از آن تاریخ مى گذرد و قدم شایسته اى براى عملیاتى کردن آن مصوبه انجام نگرفته است.

عذر خواهى من به مناسبت عضویتم در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است که هشدار لازم را به‌موقع درباره عدم اهتمام مجریان نسبت به این موضوع اساسى، نداده ام و امروز باید فقط ابراز تأسف و تسلیت و شرمندگى کنیم از بلایى که بر سرمان آمده است.

کشور ما در نوار زلزله‌خیز قرارگرفته و آنچه در غرب کشور با زلزله اخیر رخ داد، نه اولین مورد بوده و نه آخرین مورد خواهد بود. البته پیش‌بینى زلزله هنوز روش قاطع و مطمئنى ندارد اما پهنه بندى کشور از نظر خطر زلزله میسر است تا بر آن مبنا، متناسب با حساسیت هر منطقه، قواعد ساخت و ساز و مقاوم سازى تدوین و از اجراى آن با همیارى مردم حمایت شود. هزینه آن قطعا از خسارتهایى جانى و مالى که بویژه مردم با هر سانحه متحمل مى شوند کمتر است.

براى فرهنگ سازى و اطلاع رسانى درباره اقداماتى که باید قبل از سوانح طبیعى و بعد از وقوع آن انجام گیرد تا خسارات و ضایعات به کمترین مقدار برسد و امداد رسانى و بازسازى به سریعترین و مؤثرترین وجه صورت پذیرد، على رغم تأکیدات مصوبه بر پیشبرد اهداف تعیین شده در مدت ده سال و دستیابى به نتایج مشخص در برنامه پنجم توسعه، اقدام ثمربخشى نشده است.

اداره کشور صرفاً با ابراز تأسف و عاطفه انجام نمى گیرد. اهتمام بر اجراى داهیانه و هوشمندانه و دلسوزانه و بموقع مصوبات و تصمیمات ناشى از اسناد بالادستى نظیر سیاست هاى کلى لازم است. براى دولت دوازدهم آرزوى موفقیت مى کنم».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر